Showing 1 - 10 of 1,569
Panels ermöglichen eine realistische Selbsteinschätzung des Markterfolgs im Vergleich zum konkurrierenden Umfeld. Paneldaten spielen daher eine zunehmende Rolle als Basis für detaillierte Markt- und Produktanalysen. Die Autoren zeigen, wie Sie sich mithilfe methodischer Grundlagen schnell und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401677
der Sozialwissenschaften und der Betriebswirtschaftslehre, insbesondere mit den Schwerpunkten Marketing, Marktforschung … und Marktpsychologie. Fachkräfte im Marketing und der Marktforschung lesen das Buch ebenfalls mit Gewinn. Sämtliche … elektronischen Marktforschung erweitert. Der Inhalt Allgemeine Methodenlehre Auswahltechniken und Datenerfassung Methoden der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019044
bestehen ist es daher unverzichtbar, dieses zentrale Instrument der Marktforschung zu beherrschen und dessen Potential voll … auszuschöpfen. In "Marktforschung mit Panels" finden Sie alle relevanten Informationen für einen erfolgreichen und effizienten …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516506
Datenanalyse – der Marktforschung. Im Vordergrund stehen die zentralen Aspekte der Marktforschung, weniger die technischen Details … Verständnis der Marktforschung zu vermitteln und damit die Basis für die Anlage und Verwendung von Marktforschungsuntersuchungen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015780
people's lives, structural contexts, and social change. It contributes to marketing research by providing new insights into … efforts, however, have yet to benefit from an interdisciplinary research approach. This book fills this gap in consumer … research by informing readers about the differences between some of the most commonly used models for studying consumers over …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396143
This book presents both theoretical research methods and practical uses of qualitative consumer and marketing research … in Asia, as well as approaches to research with extended viewpoints and case studies on the specific research practices … qualitative consumer and marketing research, which discuss interpretive research perspectives and key qualitative research …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396150
Research -- 3. Topoi in Neuromarketing Ethics -- 4. A Guideline for Ethical Aspects in Conducting Neuromarketing Studies -- 5 …. Ethical and Legal Considerations in Research Subject and Data Protection -- 6. Transparency and Reliability in Neuromarketing … Research -- 7. Implicit Measures of Attitudes in Market Research -- 8. Ethical Considerations regarding Stakeholders in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396207
, this volume will explore current and future aspects of modeling markets, providing relevant and timely research and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396352
This book provides a synthesis of research perspectives on customer engagement through a collection of chapters from …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396394
process, data management, and most commonly used methods in market research using Stata. The book offers readers an overview … of the entire market research process from asking market research questions to collecting and analyzing data by means of …Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: The Market Research Process -- Chapter 3: Data -- Chapter 4: Getting Data …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397690