Showing 1 - 10 of 291
This volume addresses the current challenges for and future prospects of women’s entrepreneurship research, bringing together a wealth of diverse insights with implications for research, education and practice alike. Presenting theoretical and empirical research papers and case studies, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395962
‘Gender diversity on boards is a fundamental pillar for good corporate governance and has solidly gained momentum in many firms. I recommend this book to anyone seeking to understand different country strategies to promote the presence of women on boards. A must-read in the field!’ -Ruth...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396548
In the last decades, women’s role in the workforce has dramatically changed, though gender inequality persists and for women, gender identity still prevails over work identity. It is important not to forget or diminish the historical role of women in the labour market though and this book...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396923
‘Understanding the dynamics of role modelling is an essential part of fostering a developmental culture at work or school. This book is packed with important information and insights based on cases and examples from various professional and cultural contexts, especially for those who want to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396231
This book explores the unique socioeconomic challenges encountered by female leaders in China, India, Japan, Korea, and other Asian countries where traditional cultural expectations and modernized values coexist. It provides insight into gender inequality and underutilization of female talent as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398080
Dieses essential stellt ein neues archetypisches Modell zur Markenführung vor, mit dem Marken relevanter und emotionaler positioniert werden können. Die Grundlage ist die Analyse der in den vergangenen zehn Jahren erfolgreichsten Blockbuster und ihrer Figuren, die als Repräsentanten moderner...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401469
Theoretische Grundlagen: Konflikte, Rollen, Macht -- Macht und Rollenverständnis des CHRO im Leitungsgremium -- Zusammenarbeit von Personal- und Finanzverantwortlichen -- Thesengeleitete Ergebnisdiskussion und Handlungsempfehlungen. .
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020304
Grundlagen Dienstleistungsinnovation -- Dienstleistungsinnovationsteilsystem „Service Engineering“ -- Dienstleistungsinnovationsteilsystem „Service Quality Improvement“ -- Rollenmetamodell als Basis für ein Rollenkonzept -- Organisatorische Grundlagen für das Rahmenkonzept --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014981
Diversity – hier verstanden als personelle Vielfalt der Belegschaft in Organisationen – ist seit den 1990er Jahren zu einem zentralen Thema der Managementforschung und Unternehmenspraxis avanciert. Anja Lindau untersucht auf Basis des Symbolischen Interaktionismus, wie Diversity und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425068
Durch die obligatorische Beteiligung des Kunden an der Dienstleistungserstellung werden das Leistungsergebnis und auch die zur Leistungserstellung erforderlichen Prozesse im Unternehmen maßgeblich beeinflusst. Kathrin Hahn untersucht, wie der Kunde Wissen über seine Rolle als Kunde und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016402