Showing 1 - 10 of 707
Many managers view marketing as a creative endeavor, not something that is measurable or manageable by numbers. But … marketing investment. And to get that ROI number, you need analytics. This expectation is intimidating for the many sales and … marketing managers who rely on marketing instincts, not metrics, to do their work. But Marketing Analytics Roadmap: Methods …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019721
Foreword -- Preface -- Marketing Strategies for Reaching Minority Markets -- Redefining Ethnic Market Segmentation … Frequency Portrayal of Minority Models in Magazine Advertisements -- A Selected Bibliography on Marketing to African Americans … Asian American Consumer Market -- Marketing Strategies for Asian-Americans -- Three Additional Factors of Native, American …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019838
Immer stärker basieren Unternehmensentscheidungen auf der Auswertung wirtschaftswissenschaftlicher Daten. Ökonomen und Sozialwissenschaftler sehen sich daher mit immer größeren Datenmengen konfrontiert, die mit statistischen Methoden geordnet und analysiert werden müssen. Daher kommt der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016217
Dieses Buch wendet sich an Studierende der Wirtschaftswissenschaften, aber auch an Interessenten anderer Fachrichtungen und an Praktiker. Vermittelt wird ein Überblick über die Volkswirtschaftslehre mit dem Ziel, die wichtigsten Fragestellungen dieser Disziplin aufzuzeigen und die Methoden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019152
Aus dem Inhalt: Grundlagen: Gegenstand und Methoden der Volkswirtschaftslehre -- Grundtatbestände des Wirtschaftens -- Gleichgewichtstendenzen und Stabilität des Marktsystems -- Mikroökonomie: Vorbemerkung -- Haushaltstheorie -- Unternehmenstheorie -- Preistheorie -- Makroökonomie:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014036
Dieses Buch wendet sich an Studierende der Wirtschaftswissenschaften, aber auch an Interessenten anderer Fachrichtungen und an Praktiker. Vermittelt wird ein Überblick über die Volkswirtschaftslehre mit dem Ziel, die wichtigsten Fragestellungen dieser Disziplin aufzuzeigen und die Methoden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016560
Dieses Buch wendet sich an Studierende der Wirtschaftswissenschaften, aber auch an Interessenten anderer Fachrichtungen und an Praktiker. Vermittelt wird ein Überblick über die Volkswirtschaftslehre mit dem Ziel, die wichtigsten Fragestellungen dieser Disziplin aufzuzeigen und die Methoden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425363
Dieses Lehrbuch vermittelt die gesamten Grundlagen des Marketing und nimmt dabei konsequent Bezug auf die Praxis. Die … erarbeiten. Behandelte Themenschwerpunkte sind: - Marketingplanung, - Strategisches Marketing, - Marketingforschung, - Produkt … in die Denkweise des Marketing und lernen Prinzipien, Entscheidungstatbestände, Instrumente und Methoden des Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015829
Executives in Europe have significantly expanded their role in operations - in parallel to their strategic leadership. At the same time, they need to make decisions faster than in the past. In these demanding times, a redesigned Business Intelligence (BI) should support managers in their new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402079
techniques to scientists, researchers, students, academics and practitioners in marketing, management and economics … emphasis on advanced methods that are used to specify, estimate and validate marketing models, including structural equation … marketing activities such as advertising, pricing, promotions and distribution are now routinely used by managers for the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396352