Showing 1 - 10 of 308
This book brings together current research on stigma, stigma management, and stigma theory as applied to business and management at the micro, meso, and macro levels. It provides a comprehensive perspective of the literature on stigmas and is relevant to those working in organizational behavior,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396272
Das Werk zeigt, wie selbstorganisierte und personalisierte Werte- und Kompetenzentwicklung mit agilen Lernmethoden innerhalb eines strategieorientierten Ermöglichungsrahmens gestaltet werden kann, so dass Organisationen ihre Performanz für den kommenden Kompetenzwettbewerb entwickeln. Keine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401448
In diesem Fachbuch beleuchten renommierte Autorinnen und Autoren aus Wissenschaft und Praxis, wie sich das Thema Identität unter dem Fokus der Zugehörigkeit in neuen Organisationsformen wandelt. Aus den Blickwinkeln verschiedener Disziplinen wie Ökonomie, Soziologie, Geschichte, Philosophie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020619
Hintergrund und Perspektive der Arbeit -- Bereiche und Perspektiven der Hochleistungsforschung -- Theoretische Grundlagen der verlässlichkeitsorientierten Hochleistungsforschung -- Verlässlichkeitsorientierte Forschungen -- Empirische Untersuchung -- Untersuchte Organisationen -- Methodik der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516737
Einführung -- Die Bedeutung von Wissen für Unternehmen -- Wissensaustausch als zentraler Prozess des Wissensmanagements -- Unternehmenskultur – von anthropologischen Ursprüngen zum Unternehmenskontext -- Der interaktive Zusammenhang zwischen Unternehmenskultur und Wissensaustauschprozesse...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014993
This Handbook incorporates a variety of disciplines and approaches in order to provide a comprehensive and authoritative examination of the issues that result from increasing age diversity at work. Despite interest in this area exploding over the past few years amongst academics, practitioners...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396345
This book describes how non-profit organisations (NPOs) communicate what they constitute, signal success and display sustainability in order to convince stakeholders to provide essential resources. Reports on intellectual capital offer a worthwhile approach. Based on empirical research, the book...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396534
“Professor Merkin has written a brilliant book that deftly combines two important streams of research: The work deriving from Goffman’s explication of facework in communications and Hofstede’s foundational work on cultural values. This book, thoroughly grounded in research, should be part...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396563
Population aging is a powerful megatrend affecting many countries around the world. This demographic shift has vast effects on societies, economies and businesses, and thus also for the advertising industry. Advertising in the Aging Societ y presents an insight into advertising practitioners and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396674
Institutions Incorporated draws together aspects of human and organizational corporeality and links them to institutions. Throughout European anthropology and culture the body has been conceptualized as the 'dark side' to soul and reason. This book explores the 'dark side' of institutions, their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396679