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” within the U.S. pro sport industry. By many measures, the four major pro sports leagues in the U.S.-the National Football … League (NFL), National Basketball Association (NBA), National Hockey League (NHL), and Major League Baseball (MLB)-are now … credible threat from a rival league since the demise of the United States Football League (USFL) in the mid-1980s. Within this …
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metropolitan area or city to another within the National Football League (NFL) during three distinct periods from 1920 to 2013. It … analyzing demographic, economic and sport-specific data. It also discusses the NFL’s mergers with the All American Football … the NFL’s divisions and conferences. It measures and compares the emergence, development and success of the teams by …
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This book provides a comprehensive overview and economic analysis of US consumer demand for televised football (soccer … and marketable football competitions worldwide, and have recently sealed lucrative media rights contracts in many large … comprehensive overview of the country's football market and to allow for direct comparisons with the aforementioned European …
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This book examines how the emergence of new media brings brought challenges to the North American sport industry, discussing challenges in terms of a shift from an information economy to an attention economy perspective. Historically, the arrival of new forms of media, including radio and...
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Auf der Basis von zwei empirischen Analysen im Kontext der Fußball-Bundesliga identifiziert Jan Dreisbach Faktoren, die zu einem erfolgreichen Management von Sponsoringengagements beitragen. In der ersten Studie werden anhand der Informationen aus 20 Experteninterviews mit unterschiedlichen...
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Wie keiner anderen Sportart gelingt es dem Fußball, Millionen von Menschen weltweit zu begeistern. Für die Fans ist das Spiel um den Ball mit Aufregung, Leidenschaft und Liebe verbunden. Doch Fußball ist gleichzeitig ein Big Business, das jährlich Umsätze in Milliardenhöhe generiert....
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Christian Lucas investigates the effectiveness of sports sponsorships. Two empirical studies are conducted, based on a comprehensive literature review. Implications from both studies are derived that can guide sponsorship managers in their daily business. Successful sports marketing execution is...
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Rechtliche Rahmenbedingungen im Profifußball -- Der Jahresabschluss von Unternehmen -- Besonderheiten des Jahresabschlusses von Fußballunternehmen -- Vorgehen bei der Analyse von Jahresabschlüssen -- Analyse der Jahresabschlüsse von Profifußballklubs im internationalen Vergleich --...
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Katrin Werkmann untersucht die Ausrichtung von Großsportveranstaltungen. Da zur Bewältigung der damit verbundenen komplexen Aufgaben auf eine große Zahl von Volunteers zurückgegriffen wird, geht die Autorin der Frage nach, wie und durch was Volunteers zufrieden gestellt und in ihrer...
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presents theory-based impact hypotheses about forms of stimulus that can raise the loyalty of football-affine target groups … influence of a Bundesliga match on different visitor target groups is conducted. The author discusses ways in which football … clubs can change their multisensual approach to raise the profile of their club brand among football-affine target groups …
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