Showing 1 - 10 of 24
This proceedings volume brings together the results of a corporate discussion on research, academic teaching and education in the field of business and economics in the context of globalization. The contributions examine leadership and sustainability, quality and governance and the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397972
Bianca Sillak-Riesinger examines to what extent Massive Open Online Courses (MOOCs) can be used as a beneficial opportunity in Corporate Training and Development. In the scope of the empirical analyses, experts were interviewed and a survey with professionals who take part in job-related MOOCs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396493
This book presents different perspectives of online business education - how it is designed, delivered and how it supports advances in management disciplines. The authors describe online platforms in their provision of timely, excellent and relevant business education. The book starts by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396556
Aktueller Stand der Weiterbildungsforschung -- Herausforderungen im deutschen Fachverlagswesen -- Digitalisierung von Bildungsinhalten -- Geschäftsmodelle für Fachverlage in der wissenschaftlichen Weiterbildung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517318
In building a knowledge society, it is critically important to thoroughly understand quality and standards in e-learning. This book provides a cross-national perspective on these issues and draws a picture of the situation in quality development and standardisation. It covers topics of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520543
Firms of all sizes increasingly face the need to participate in global innovation cooperation. Yet, the global dimension adds another layer of complexity to open innovation processes. Juliane Hartig develops a framework for different forms of distance and discusses their impact and partial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015436
Die Frage nach der Wirksamkeit und der Wirtschaftlichkeit des Lernens und Lehrens mit digitalen Medien ist bisher nicht systematisch geklärt. Juliana Schlicht legt eine wegweisende Arbeit für die Analyse und monetäre Bewertung „intangibler“ Phänomene wie Einstellungen, berufliches...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015554
Introduction -- A Research Framework of VLE Design Characteristics -- Theoretical Background and Outline of the Integrated Research Models -- Elicitation of VLE Design Characteristics -- Evaluation of VLE Design Characteristics.- Conclusions
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016192
Dieser Band zeigt erstmals, wie Führungskräfte die notwendigen Kompetenzen entwickeln können, um im digitalen Wandel nicht nur bestehen, sondern diesen auch aktiv mitgestalten zu können. Anhand zahlreicher aktueller Praxisbeispiele aus Hochschulen, mittelständischen und Großunternehmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019605
Einleitung -- Neue Medien in der Bildung -- Wissensmanagement -- Integration von Wissensmanagement und kooperativem Lernen -- Gestaltung wissensorientierter virtueller Lernumgebungen -- Design und Auswertung einer Anwendungsstudie -- Fazit und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020538