Showing 1 - 10 of 729
Wei Yen explores how differences in world views between Eastern and Western thought and culture have on management and leadership behaviors. In The Geography of Thought Richard Nisbett showed how the thought and culture of the East is rooted in Chinese Confucian ideals while that of the West...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396320
This book addresses one of the most critical issues facing global business leaders and the multicultural workforce - how to work and relate effectively in the intercultural contexts. It is a map for navigation and a guide for behavior in many critical intercultural contexts that global business...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396278
Reinhold Kohler shows and explains ten selected and powerful leadership enablers to motivate, develop, and manage international teams, clustered in roles, skills and abilities (ROSKAB). The ROSKAB leadership model demonstrates in a simplified direct and indirect method how to perform this task....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017910
Mit Voice-Verhalten verbundene Konstrukte – Forschungsstand -- Führung im interkulturellen Kontext -- Vielschichtigkeit im interkulturellen Voice-Verhalten -- Theoretische und praktische Implikationen -- Überlegungen zur deutsch-chinesischen Führungspraxis.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019138
Die digitale Arbeitswelt im Fokus -- Erfolgreiche Strategien und Tools: Kollegen im Homeoffice ideal einbinden. Teammitglieder in einer anderen Stadt. Zusammenarbeit zwischen verschiedenen Abteilungen. Kooperation im globalen Geschäftsmodell -- Themen und Methoden für Ihre Führungsarbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020688
Kulturtheorien, Führung und Verhandeln -- Die VAE und die Arabische Welt - Gemeinsamkeiten und Unterschiede -- Ausprägungen der Kulturdimensionen in den VAE – aktueller Forschungsstand -- Vorhandene Managementstile in den VAE -- Gestaltungsempfehlungen für das Management.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021298
This book connects a buying psychology driven by American beliefs and values with a company’s go-to market strategy, the goal being to sensitize readers to how the cultural values of a particular country or region can impact the business environment. The book also addresses the reasons behind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397923
Schritt in die USA? – Elementare strategische Schritte -- Sie haben es geschafft – Erhalten Sie Ihre Unternehmensinvestition …Selbst während der Wirtschaftskrise und politischen Diskrepanzen bleibt die USA größter Absatzmarkt für europäische … Unternehmen. In „Unternehmenserfolg in den USA" geben uns Herr Drews und Frau Lamson auf provokante Art Einblick in die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017147
Menschliches Verhalten und Käuferverhalten wurden bereits in ihren unterschiedlichen Facetten und aus der Perspektive verschiedener wissenschaftlicher und praktischer Disziplinen beleuchtet. So wurde beispielsweise das Verhalten von Investoren, d.h. von Käufern an Finanzmärkten, aus der Sicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517440
The recent past shows a growing interest in cultural specificities. This new-found focus has its origin in reports about corporate practices indicating that globally standardized information systems are not effective in every culture. One explanation for this observation is that information use...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520853