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Intuition stellt in der heutigen rational geprägten Unternehmenswelt eine wichtige Ressource bei Entscheidungen dar. Anhand der aktuellen Erkenntnisse der Intuitionsforschung analysiert Thomas Holtfort, warum Unternehmen Intuition in ihre Entscheidungsprozesse integrieren können und sollen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016937
Employee disengagement is one of the most pressing problems plaguing managers today hampering the innovation capacities of countless organizations. According to recent polls, some 20 percent of workers report feeling disconnected from their jobs, in an environment of stagnating wages, massive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521170
In this book, experts discuss whether volatility, uncertainty, complexity and ambiguity (VUCA) represent a challenge or a business opportunity. More intense debates on global climate change, increased turbulence in financial quarters, increased job insecurity and high levels of stress at the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398241
“For scholars wanting to understand organisational learning, especially in the context of corporate acquisitions, Ilaria Galavotti has written an outstanding comprehensive guide that spans strategic decision-making and learning literatures to examine acquisition value creation as part of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396018
“…Rajagopal is one of those rare breeds in academics in Marketing and Strategy area who has published regularly on contemporary themes. Marketing today has undergone a significant change largely due to the interplay of three forces- technology, globalization, and changing demographics. Never...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396174
This textbook approaches optimization from a multi-aspect, multi-criteria perspective. By using a Multiple Criteria Decision Making (MCDM) approach, it avoids the limits and oversimplifications that can come with optimization models with one criterion. The book is presented in a concise form,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398060
individual risk preferences in the Newsvendor context. In the second study, a common group identity to overcome incentive …1. Introduction -- 2. Risk Preferences of Informed Newsvendors -- 3. Group Preferences and Forecast Sharing in Supply …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014552540
Was ist Management? -- Managemententscheidungen in der Unternehmensentwicklung -- Business Excellence-Modelle -- Strategisches Management -- Führung und Führungskräfteentwicklung -- Finanzmanagement -- Geschäftsprozessmanagement -- Projektmanagement -- Der 'Stresstest und das Zusammenspiel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017046
Modernes Management -- Unternehmensentwicklung: Der erfolgreiche Weg an die Spitze -- Führungskräfte und Mitarbeiter: Die DNA des Unternehmens -- Marktorientierung, Strategie und Finanzmanagement: Die langfristige Wettbewerbsfähigkeit sichern -- Produkt-, Prozess- und Projektmanagement: Den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018563
Mit der Analyse des Investitionsverhaltens US-amerikanischer Großunternehmen beleuchtet Charlotte L. Schuster die Praxis von Managern, langfristige für kurzfristige Ziele zu opfern. Damit greift sie ein Thema auf, das in Wissenschaft und Wirtschaft zunehmend als Problem wahrgenommen wird, v.a....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020108