Showing 1 - 10 of 26
Bereits in den 1950er Jahren gab es Literaturhinweise, dass die Wettbewerber in Sportligen von annähernd gleicher Größe und Stärke sein sollten, um dem sportlichen Wettkampf die größtmögliche Attraktivität zu verleihen und das Interesse der Zuschauer sicherzustellen. Dieser Zusammenhang...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016132
Teil 1: Das Spiel und seine Facetten: 1. Die Herausforderung:.- Globalisierung und kulturelle Vielfalt -- Demografischer Wandel und Vielfalt der Generationen -- Bildung und Qualifizierung -- Potenzial der Frauen -- Soziologischer Wandel -- 2. Das Training: -- Eigenes Bewusstsein entwickeln --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020616
This book provides a comprehensive overview and economic analysis of US consumer demand for televised football (soccer … and marketable football competitions worldwide, and have recently sealed lucrative media rights contracts in many large … comprehensive overview of the country's football market and to allow for direct comparisons with the aforementioned European …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397497
This book examines how the emergence of new media brings brought challenges to the North American sport industry, discussing challenges in terms of a shift from an information economy to an attention economy perspective. Historically, the arrival of new forms of media, including radio and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397640
Auf der Basis von zwei empirischen Analysen im Kontext der Fußball-Bundesliga identifiziert Jan Dreisbach Faktoren, die zu einem erfolgreichen Management von Sponsoringengagements beitragen. In der ersten Studie werden anhand der Informationen aus 20 Experteninterviews mit unterschiedlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401738
Wie keiner anderen Sportart gelingt es dem Fußball, Millionen von Menschen weltweit zu begeistern. Für die Fans ist das Spiel um den Ball mit Aufregung, Leidenschaft und Liebe verbunden. Doch Fußball ist gleichzeitig ein Big Business, das jährlich Umsätze in Milliardenhöhe generiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401885
Christian Lucas investigates the effectiveness of sports sponsorships. Two empirical studies are conducted, based on a comprehensive literature review. Implications from both studies are derived that can guide sponsorship managers in their daily business. Successful sports marketing execution is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402227
Rechtliche Rahmenbedingungen im Profifußball -- Der Jahresabschluss von Unternehmen -- Besonderheiten des Jahresabschlusses von Fußballunternehmen -- Vorgehen bei der Analyse von Jahresabschlüssen -- Analyse der Jahresabschlüsse von Profifußballklubs im internationalen Vergleich --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017762
Katrin Werkmann untersucht die Ausrichtung von Großsportveranstaltungen. Da zur Bewältigung der damit verbundenen komplexen Aufgaben auf eine große Zahl von Volunteers zurückgegriffen wird, geht die Autorin der Frage nach, wie und durch was Volunteers zufrieden gestellt und in ihrer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018210
presents theory-based impact hypotheses about forms of stimulus that can raise the loyalty of football-affine target groups … influence of a Bundesliga match on different visitor target groups is conducted. The author discusses ways in which football … clubs can change their multisensual approach to raise the profile of their club brand among football-affine target groups …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018547