Showing 1 - 10 of 169
Economics has paid little attention to the psychology of economic behaviour, leading to somewhat simplistic assumptions … of human motivation and economic decision-making. With a pioneering introduction by the book's two editors, this volume …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054091
This important textbook has been revised and updated to continue its focus on the link between ethics and economic policy analysis, whilst ensuring that perspectives addressing the moral limits of the market, latest behavioural economics literature, and the changes in inequality over the years...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398257
Ausgangspunkte einer norm- und wertbezogenen Analyse der normativen Principal-Agent-Theorie -- Problemtypen der normativen Principal-Agent-Theorie - normund wertbezogene Analyse agencytheoretischer Problemdeutung -- Modelltypen der normativen Principal-Agent-Theorie - norm- und wertbezogene...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014362
-- Chapter 5. The Obesogenic Environment -- Chapter 6. Behavioural Causes of Overeating and Lifestyle -- Chapter 7. The …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397298
Die Marktsegmentierung ist eines der meist diskutierten Themen im Marketing. Eine kaum genutzte Datengrundlage stellt dabei die inhaltsbasierte Auswertung digitaler Bilder dar. Digitale Bilder nehmen in der heutigen Gesellschaft einen immer größeren Stellenwert ein und werden zunehmend...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017232
Das Buch diskutiert das Phänomen der LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) und liefert konkrete …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018172
Lebensgefühl zum Lebensstil -- Additional: Lifestyle-Test. …Reason Why: Wie Lebensstile das Verhalten von Konsumenten beeinflussen -- Cocooning: Unser Zuhause als digitales … Lifestyle-Drehkreuz -- Neo-Nomadismus: Digital – multilingual – global -- Minimalismus: Wenn weniger mehr wird -- Slow Living …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018672
I. Einleitung -- II. Allergische Erkrankungen -- III. Soziale Ungleichheit und Gesundheit -- IV. Zum Umweltbegriff -- V. Theoretisches Modell -- VI. Empirische Umsetzung -- VII. Ergebnisse -- VIII. Schluss -- Literatur.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019167
Theoretische Grundlagen zur Stimulationssuche von Individuen -- Exploratives Konsumentenverhalten -- Erklärungsbeitrag des Explorationsstrebens zur Wirkung von Werbung -- Empirisches Werbeexperiment -- Ergebnisse des Werbeexperiments -- Abschlussbetrachtung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516645
"Mood Matters" makes the radical assertion that all social events ranging from fashions in music and art to the rise and fall of civilizations are biased by the attitudes a society holds toward the future. When the "social mood" is positive and people look forward to the future, events of an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522780