Showing 1 - 10 of 447
Social embeddedness has been identified as a critical success factor for operations of MNCs in low-income markets. Based on survey data gathered from two subsidiaries of a European MNC, Dina Badry examines relational and structural network aspects with regard to their influence on the success of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521262
In dem vorliegenden Buch analysiert René Berg die informationsökonomische Bedeutung von Informationsintermediären bei der Kanalisierung legitimer nachhaltiger Unternehmensaktivitäten. Auf Basis einer institutionentheoretisch entwickelten Soll-Nachhaltigkeitskonzeption wird ein asymmetrischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019949
Wilhelm Griga explores benefits of inpatriation, issues, remediation strategies, and factors influencing inpatriate assignment effectiveness to better fulfill individual and organizational demands. The author covers inpatriation theory and presents empirical research results on inpatriates from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396225
In the field of international business, it is increasingly recognized that Multinational Corporations (MNCs) can no longer rely on headquarters as the single source of competitive advantage. Therefore, growing interest centers on decentralized entrepreneurial initiatives that originate in their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398292
1 Einleitung -- 1.1 Wachstum durch Internationalisierung -- 1.2 Problemstellung und Zielsetzung der Arbeit -- 1.3 Aufbau der Arbeit -- 2 Rationalitätssicherung als Kern des Controlling -- 2.1 Der Rationalitätssicherungsansatz des Controlling -- 2.2 Rationalitätskriterien -- 2.3...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019110
Aktueller Forschungsstand -- Internationale Stellenbesetzung als Schnittstellenthematik von Koordinationsforschung und internationalem (Personal-)Management -- Entwicklung eines Bezugsrahmens der Besetzung von Führungspositionen in Auslandsgesellschaften unter besonderer Berücksichtigung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013431250
Petra Ehemann analysiert auf Basis einer Stichprobe von 133 befragten Dyaden aus 29 Ländern, welche Faktoren den Zentralisierungsgrad im Rahmen von operativen Marketing- und Vertriebsfragen bedingen. Darüber hinaus untersucht sie die Auswirkungen der Autonomie von Landesorganisationen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516779
Grundlagen -- Vorgaben an ein Verlustverrechnungssystem -- Bewertung des deutschen Verlustverrechnungssystems de lege lata -- Ansätze der Kommission zur Koordinierung bzw. Harmonisierung steuerlicher Vorschriften -- Verlustverrechnungssysteme ausgewählter Mitgliedstaaten --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516961
Theoretische Fundierung des Technologietransfers in multinationalen Unternehmen -- Koordination von Technologietransfers in multinationalen Unternehmen -- Herleitung von Hypothesen zur Koordination von Technologietransfers -- Methoden der empirischen Untersuchung -- Ergebnisse der Untersuchung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015181
International business scholars have conducted a considerable amount of research on both headquarters-subsidiary relationships and subsidiary roles. The horizontal relationships between foreign subsidiaries, however, have not gained much attention - although these linkages are important to the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015447