Showing 1 - 10 of 761
sustainable development. The volume analyzes sustainability from three different perspectives and addresses sustainable … Sustainability; Characterizing Sustainability; Indicating Sustainability. The first part (Justifying Sustainability) analyzes from a …. The second part (Characterizing Sustainability) describes how manmade capital (both real and human) must be accumulated in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425411
Green Marketing examines the concept of 'Green Marketing' using examples from Turkey and the rest of the world. The … its green marketing strategies …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396294
Tourism Management, Marketing, and Development recognizes the relevance of tourism and tourism activities as major … economic drivers, with a specific focus on the role of destination management and marketing, performance and strategies, and … sustainability …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397912
renewable energy? How do the legal framework and customer preferences influence marketing strategies? Is direct marketing or … online marketing the key to success? Answers to these and many other questions can be found in this volume, which gathers … combines the latest research results and concrete case studies to help readers understand the fundamentals of marketing for …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398330
Founded in 1972, the Academy of Marketing Science is an international organization dedicated to promoting timely … explorations of phenomena related to the science of marketing in theory, research, and practice. Among its services to members and …’s flagship journals, the Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS) and AMS Review. Volumes are edited by leading …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402229
Einführung in das Nachhaltigkeitsmarketing -- Bedeutung der Konsumentenverhaltensforschung -- Marktforschung -- Gesellschaftliche und wirtschaftliche Einordnung -- Ziele des Nachhaltigkeitsmarketing -- Nachhaltigkeits-Controlling -- Servicestrategien -- Strategien zur Bearbeitung strategischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017591
Organizational Engagement -- Creating Unique Marketing Approaches -- Mood, Religion and Market Orientation -- Exploring the On …-line Consumer -- The Online Learning Environment: Delivering Quality? -- Management and Marketing Collaboration I -- Mixing Old and … New Media: Insights into Media Selection -- Online Behavior and Value Creation -- Ethics Marketing: Understanding …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017727
Ausgangslage und Rahmenbedingungen des Sustainable Marketing -- Grundsatzfragen und Umsetzung von Sustainable Marketing … Grundlagen, Konzepte, Instrumente und Wirkungen eines nachhaltigen Marketing und präsentieren Lösungsoptionen zur Generierung … wirkungsvolle Umsetzung eines Sustainable Marketing im Unternehmensalltag weiter voranschreitet. Der Inhalt Grundverständnis und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018121
Die Zielgruppe LOHAS: Konsumverhalten und Werte-Set -- Marketing-Zielgruppendifferenzierung -- LOHAS …Das Buch diskutiert das Phänomen der LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability) und liefert konkrete … zu nutzen, sind Marketing & Kommunikation, Vertrieb, Produkt- und Kundenmanagement an den Bedürfnissen der LOHAS …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018172
Vorwort -- CSR -- Social Marketing -- Cause Related Marketing -- Value Creation -- Green Washing -- Index. …CSR und Marketing scheint zunächst ein Widerspruch in sich zu sein. Dieses Buch widmet sich der Frage, wie "echtes" bzw …. "authentisches" CSR Marketing gestaltet werden kann, denn viele CSR-Aktivitäten von Unternehmen sehen sich dem Vorwurf des "Green …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021239