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The bestselling Purchasing Chessboard® concept, used by hundreds of corporations worldwide to reduce costs and increase value with suppliers, is the topic of this successful professional book now published in its third edition. The 64 squares on the Purchasing Chessboard provide a wealth of...
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Der Faktormarkt für Arbeit lässt sich aufgrund fortschreitender Spezialisierungsanforderungen, räumlicher Friktionen und sozialer Interdependenzen durch perfekt kompetitive Strukturen nur unzureichend beschreiben. In Analogie zu industrieökonomischen Ansätzen sowie in Abgrenzung zu...
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American business is dysfunctional. Companies of all sizes follow the mistaken belief that their products and services are best sold through mega-customers with pervasive market reach, such as Amazon and Walmart. Far too many business leaders fail to realize—until it is too late—that the...
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The approach used on a given spend item should largely depend on the balance between supply power and demand power. That is the logic behind the bestselling Purchasing Chessboard®, used by hundreds of corporations worldwide to reduce costs and increase value with suppliers. The 64 squares in...
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The 'golden' age of purchasing, in which it was relatively easy to achieve annual cost reductions of between one and three percent, has come to an end. This title provides a suitable purchasing strategy for various constellations of buying power and selling power
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Gleichbedeutend mit der Frage nach der Sinnhaftigkeit einer zusätzlichen Variante zur Erweiterung eines bereits breiten Produktspektrums von Unternehmen stellt sich die Frage nach dem Wert einer weiteren Auseinandersetzung mit der Variantenvielfalt. Bisherige Analysen fokussieren zumeist...
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Optionsvielfalt bietet Konsumenten die Chance, das für sie passende Produkt zu finden. Jedoch werden unerfahrene Nachfrager zunehmend überfordert. Martin Krengel zeigt, wie die Kategorisierung von Sortimenten und Produktlinien dazu beitragen kann, Entscheidungskonflikte und Überlastung zu...
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Grundlagen des Commodity Marketing -- Besonderheiten des Commodity Marketing (z.B. Preismanagement, Markenmanagement, Kundenbindungsmanagement) -- Branchenspezifisches Commodity Marketing (z.B. Energiesektor, Dienstleistungen) -- Commodity Marketing – eine internationale Perspektive.
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European shipyards face a rising competition in the global market. Christopher Sauerhoff investigates such aspects as a shipyard’s market expertise, its practical experiences, and its cooperative activities. He analyzes whether there is a relationship between each of these aspects and those...
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Grundlagen -- Einführung und Überblick -- Spieltheorie -- Kostenführerschaft und Wettbewerb im homogenen Oligopol -- Monopol: Preispolitik -- Preiswettbewerb -- Monopol: Mengenpolitik -- Mengen- und Kostenwettbewerb -- Innovationswettbewerb unter Risiko -- Innovationswettbewerb bei Spillover...
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