Showing 1 - 10 of 405
, inclusive and sustainable agribusiness sector for Africa’s food security and structural transformation. From the impact of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396775
This book proposes measures to promote regional industrial development in East Asia from the perspective of three industries: agriculture, food, and tourism. The authors argue that for regional agriculture to develop, collaboration with the food industry is essential. Further, by linking...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397427
This book provides an introduction to operational research methods and their application in the agrifood and environmental sectors. It explains the need for multicriteria decision analysis and teaches users how to use recent advances in multicriteria and clustering classification techniques in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397973
Das vorliegende Buch erläutert die Bedeutung des CSR-Ansatzes als Differenzierungskriterium im Wettbewerb für die Lebensmittelwirtschaft. Versierte Fachautoren legen dar, wie Nachhaltigkeit in der Unternehmensstrategie verankert werden kann und Erfolgspotentiale in der Food Value Chain gehoben...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012544030
PART I: Background and Concept -- 1. Innovative Environmental Management Tools For the Agri-Food Chain -- PART II: Integrated Management Systems (IMS) -- 2. The Integration of Quality Management and Environmental Management Systems -- 3. A Model of Integrated Management System for Agri-Food...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016701
Malaysia -- Chapter 7. An Innovative Marketing Model for Fresh Produce in China: Farmer-Supermarket Direct-Purchase -- Chapter … achieving their objective of utilising collective bargaining power in the marketing of their agricultural produce, integrating … empirical experience from India and other selected developing countries. The scenario of marketing for agricultural products has …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018021
1 Einleitung -- 1.1 Problemstellung -- 1.2 Zielsetzung und Abgrenzung der Forschungsgegenstandes -- 1.3 Vorgehensweise -- 2 Digitale Marktplätze in der Literatur -- 2.1 Ausgewählte allgemeine Arbeiten zu Marktmittlern -- 2.2 Nicht-empirische Arbeiten zu digitalen Marktplätzen -- 2.3...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019127
Das Buch beschreibt die Probleme und Gefahren, die im Großprojektmanagement auftreten können. So steht bei der Case Study die Betrachtung ethischer, moralischer und wirtschaftlicher Konflikte zwischen Unternehmen und Stakeholdern im Vordergrund. Am konkreten Beispiel der Projektplanungen für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021051
1 Introduction -- 2 Changing Trends in Rural Self-Employment in Europe and Turkey -- 3 A New Form of Small Industrial Business in Rural Area: To Exceeding the Local Roots? -- 4 The Modalities of Territorial Embeddedness of French Cooperative Groups -- 5 Strategies for Sustainable Regional...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015288
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520686