Showing 1 - 10 of 581
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520616
The importance of entrepreneurship for achieving economic growth in contemporary economies is widely recognized, both … by policy makers and economists. However, empirical evidence linking entrepreneurship to economic growth is scarce …. Empirical Analysis of Entrepreneurship and Economic Growth investigates the relation between entrepreneurship and economic …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520426
This book presents institutional evolution and individual choice as codependent results of behavioral patterns. Drawing on F.A. Hayek's concepts of cognition and cultural evolution, Teraji demonstrates how the relationship between the sensory and social orders can allow economists to track...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397895
Die Evolution als Grundlage allen Verhaltens -- Das Statusziel -- Wie das Gehirn entscheidet -- Die Rolle der Arbeitsteilung -- Heuristisches Entscheiden -- Die Protagonisten -- Gerechtigkeit und gerechtes Teilen -- Moral und Religion -- Vertrauen -- Individuelle und kollektive Schutzmaßnahmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018098
Erfolgstipp Nr. 1: Machen Sie das Beste aus sich selbst! Denn erst durch die Überzeugungskraft Ihrer Persönlichkeit erhalten Ihre Anliegen und Ziele Geltung. Also rücken Sie sich ins richtige Licht und zeigen Sie ab jetzt stets Ihre Schokoladenseite. Der eingängige Ratgeber von Jörg...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424910
Marius Wittke stellt fest, dass kognitive Verzerrungen fehlerhafte Projektentscheidungen verursachen können. Dadurch ergeben sich Realoptionswertminderungen, die eine Überbewertung von Handlungsflexibilitäten nach der klassischen Realoptionsbewertung zur Folge haben. Es gelingt dem Autor, den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011974650
Effects of Health Communication and Pharmaceutical Advertising -- Taking Matters Global: The (Im)Possibilities of Cross-Cultural Advertising -- Consumer Self-Empowerment: Increasing Consumer Control and Choice -- Modelling Consumer Self-Empowerment -- Consumer Responses to Different Advertising...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019336
In der wirtschaftswissenschaftlichen Theorie werden Verbraucher häufig dadurch modelliert, dass Ihnen eine Nutzenfunktion zugeschrieben wird. Der subjektive erfahrene Nutzen hängt dann von der Höhe des getätigten Konsums ab. Auf der Basis eines sozialphilosophischen Standpunkts untersucht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425134
Grundlagen -- Theoretische Bezugspunkte -- Stand der empirischen Forschung -- Modellkonzeption und Hypothesen -- Methodik -- Ergebnisse und Diskussion -- Implikationen und Limitationen -- Zusammenfassung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517111
themes of entrepreneurial behaviour within the field of entrepreneurship and beyond. Offering contextual examples from …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396170