Showing 1 - 10 of 325
In Virtuellen Communities kommunizieren und kollaborieren Individuen über das Internet miteinander, wobei die Zusammenarbeit meist freiwillig und ohne finanzielle Anreize stattfindet. Unternehmen nutzen Virtuelle Communities u.a. für das Customer Relationship Management und das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014848
Managing Open Innovation Technologies - Contemporary Best Practices -- Theme I: Motivations -- Open Source Software as Open Innovation: Experiences from the Medical Domain -- “It’s the Conversation, Stupid!” Social Media Systems Design for Open Innovation Communities -- Organisational...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016302
Firms have discovered that open source (OS) communities can be valuable sources of innovation. However, the access for firms to these communities turned to be intricate. One proven way of how firms can enter OS communities is via their personnel (“men on the inside”). Focusing on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015700
In diesem essential erfahren Sie alle wichtigen Grundlagen der Text- und Konzeptentwicklung für eine Content-Marketing-Strategie. Der Autor beschreibt die erfolgsentscheidenden Stellschrauben, die Sie beachten müssen und in die Sie ausreichend Zeit investieren sollten: von der vorab zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020215
Einbindung der Content-Strategie in die Kommunikations-Strategie.- Modell-Vergleiche von Content-Konzepten.- Content-Produktion: make or buy?.- Briefing und Steuerung von Agenturen.- Prozesse, Rollen und Zeitplanung -- Content-Marketing-Tools -- Best-Practice-Praxis-Beispiele (Bau, Food, Banken,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020522
Bestimmung und Analyse des Bewertungsobjektes -- Grundlegendes zur Bewertung von Content-Anbietern -- Verfahren zur Bewertung von Content-Anbietern -- Analyse der Anwendbarkeit der Bewertungsverfahren auf Content-Anbieter -- Beispielhafte Bewertung eines Content-Anbieters -- Zusammenfassung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425052
Was bedeutet Kontextualisierung von Inhalten, Produkten und Dienstleistungen? -- Context Design in jeder Situation das passende Angebot -- Big Data: Kundenwünsche messen und vorhersagen -- Die erfolgreichsten Business-Stories und was man von ihnen lernen kann -- Die neuen Gesetze des Context...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020860
This is a multidisciplinary textbook on social commerce by leading authors of e-commerce and e-marketing textbooks, with contributions by several industry experts. It is effectively the first true textbook on this topic and can be used in one of the following ways: Textbook for a standalone...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396235
This undergraduate textbook adopts the perspective of organizations - not individuals - and clarifies the impact of social media on their different departments or disciplines, while also exploring how organizations use social media to create business value. To do so, the book pursues a uniquely...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396236
This book presents and analyzes the concept of online brand communities, an emerging and exciting topic in marketing and eCommerce. First, it lays out the foundations like the evolution of the Web and the so-called Social Web, its utility for users and businesses, and the evolution of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396282