Showing 1 - 10 of 131
Learn the skills you must master to assume leadership roles-creative directors, art directors, and advertising managers-on creative teams and in integrated branding campaigns for corporate clients. This book compares and contrasts the skill sets and responsibilities of creatives with those of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396209
The media now regularly feature breakthroughs on the influence of prenatal hormones on the brain and behavior, for instance the link to financial performance or risk management. Based on these findings and their own experiments, the authors present the Hormonal Quotient (HQ) as a scientific,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015861
Introduction -- I Cleopatra VII: Leveraging Difference -- II Isabella of Spain: A woman With Visions -- III Elizabeth I of England: Managing a Team of Men -- IV Catherine the Great: Leading Strategic Growth -- V Four Queens: Lessons in Career Development -- VI Four Queens: Lessons in Leadership.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017074
A significant amount of German and French career agents are involved with international careers. Applying Bourdieu’s Theory of Practice, Matthias Walther compares the repatriation of German and French career agents into the external labor markets of their parent country career fields. A...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020451
Karriere braucht Kommunikation -- Karriere braucht Selbstmarketing -- Karriere braucht Kontakte -- Karriere braucht Präsentation -- Karriere braucht Schlagfertigkeit -- Karriere braucht Führung -- Karriereentscheidende Situationen sicher bewältigen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424983
This book explores critical perspectives on ageing in organisations and offers both managerial and workplace practices for dealing with this prominent issue. The collection provides cross-disciplinary research on the discursive and mythological aspects of ageing at work as well as recent studies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396385
Vertrauen ist in Unternehmen unerlässlich und Familienunternehmen werden oft mit einem hohen Maß an Vertrauenswürdigkeit assoziiert. Timo Eßer untersucht, ob nicht-finanzielle Ziele die Vertrauenswürdigkeit von Familienunternehmen und Nicht-Familienunternehmen in den Augen ihrer Fach- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401783
Einzigartigkeit von Familienunternehmen -- Finanzielle und nicht-finanzielle Ziele -- Empirische Untersuchungen zum Erfolg von Familienunternehmen -- Zielorientierung von Familien- und Nichtfamilienunternehmen -- Zusammenhang zwischen Familieneinfluss, Zielorientierung und Unternehmenserfolg.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016806
Unternehmen müssen viele Ziele verfolgen, die im Widerstreit miteinander stehen. Für Führungskräfte stellt sich die Lage ähnlich dar. Ein Beispiel: Zeit- und Kosten­vorgaben sind bindend einzuhalten, zugleich muss aber für die Weiterentwicklung, Zufriedenheit und Innovationskraft der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016820
1. Selber wachsen: Selbstführung als Wachstumsvoraussetzung -- 2. Organisieren und Zusammenarbeiten: Der Wille zum gemeinsamen Wachstum -- 3. Wachstum schaffen, halten, wiederherstellen: Den Wachstumsphasen gemäß agieren -- 4. Methodik kennen und beherrschen: Das Wachstumshandwerk will...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017287