Showing 1 - 10 of 459
The analysis identifies the four socio-psychological constructs identification with a media character, schadenfreude, social comparison, and vicarious embarrassment, as important responses in the context of reality TV. Besides numerous determinants, these constructs are also linked to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019962
-Köppl anhand eines der größten Fernsehmärkte der Welt: China. Die Transformation von fiktionalen und nonfiktionalen Fernsehformaten … nach China analysiert sie anhand von drei Fallstudien. Theoretisch begleitet wird der Transformationsprozess aus Sicht der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425245
In der Praxis lässt sich vielfach beobachten, dass die Einführungen von Medieninnovationen mit Sportgroßereignissen und sportbezogener Werbung verbunden werden. Der Zusammenhang zwischen dem Sportinteresse der Konsumenten und der Verbreitung neuer Medien wurde jedoch wissenschaftlich bisher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018201
This book provides a comprehensive overview and economic analysis of US consumer demand for televised football (soccer). Accounting for transnational demand, research is focused on the US consumers demand for the English Premier League, Spanish La Liga, Italian Serie A, German Bundesliga, French...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397497
Terminologische Abgrenzung des Begriffs Product Placement und systematische Erfassung der Erscheinungsformen -- Entwicklung eines Untersuchungsrahmens mit dem Fokus auf medienbezogene Wirkeffekte von Product Placement -- Ableitung von Implikationen für die betriebswirtschaftliche Forschung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021031
Relevanz der Rezipientenforschung im Medien-Sportbereich -- Grundlagen des Medien-Sport-Komplexes -- Analyse der Literatur zum Medien-Sport-Komplex -- Modell zur Erkl#x00E4;rung der Wirkung von Einflussfaktoren auf Einstellung und Sehabsicht gegen#x00FC;ber unterschiedlichen Medien Sport-Formaten --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014566
This book provides a detailed insight into productivity, efficiency and growth in the Chinese economy, and offers results on capital stock and ICT capital estimates (at both national and regional levels) which will be an important resource for readers.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106168
In this book, top scholars of China from around the world combine to offer deep analyses of recent trends in China …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106182
This is a revised and updated version of the celebrated 'Best Book on Chinese Economy'. It sets out to analyze and compare the operational mechanisms of the Chinese economy between the pre- and post-reform periods and through national, regional and local dimensions.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106199
This is the first book to collect academic studies examining issues related to the potential internationalization of the Renminbi. It considers policy implications, documents the rising regional importance of the Renminbi and discusses key issues in the increasing use of the Renminbi in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012106201