Showing 1 - 10 of 425
Traditionell wird das Thema Internationalisierung mit großen Unternehmen in Verbindung gebracht. Zunehmend sind es aber vor allem junge innovative Unternehmen, die in kurzer Zeit eine weltweite Marktpräsenz aufbauen. Dabei spricht man häufig von „Born Globals“. Michael Pock analysiert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425167
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520633
Networks of firms have been in the focus of management research for several years. Recently, special attention has been paid to so-called business webs. Business webs are networks of firms which provide complements to a common product architecture. In the past, research focused on management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520577
Competitive Supply Chains uniquely focuses on European and Asian companies, which have found innovative ways of orchestrating effective systems. This new edition builds upon the ideas explored by the author in Competitive Supply Chains (2007), featuring new content and analysis
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396668
Introduction -- PART 1: THE FUNDAMENTAL OF SERVICE SCIENCE -- 1 Service Science: on reflection -- 2 Product servitization -- 3 Business model innovation paths -- 4 The transformation of the business model: business modelling -- 5 The user-led innovation. The final users involvement in value...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016566
Grundlagen des Service Value -- Messung des Service Value -- Management des Service Value -- Service Value bei Produkt-Service-Bündeln -- Interner Service Value -- Branchenspezifische Besonderheiten des Service Value.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019261
In light of the recent dynamics of the recession sparked by the global economic crisis, a roadmap for the growth and recovery of national economies is urgently needed. As such, this book focuses on the potential offered not only by the manufacturing sector but also by the agricultural and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017233
In der strategischen Managementliteratur werden radikale Innovationen bzw. Diversifikationen als maßgeblich für den langfristigen Erfolg von Unternehmen angenommen. Inwiefern dies auch auf Dienstleistungsnetzwerke zutrifft, ist indes fraglich, da in der Netzwerkliteratur die Spezialisierung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517275
Unternehmensnetzwerke in diesen Sektor übertragen wird. Da der Wissenstransfer zwischen den Netzwerkpartnern im Dienstleistungssektor als …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517415
Erfolgsmessung interner Marketingmaßnahmen -- Begriffliche und konzeptionelle Grundlagen -- Erfolgswirkung interner Marketingmaßnahmen in Dienstleistungsnetzwerken -- Methodische Grundlagen und empirische Ergebnisse der Erfolgsmessung -- Implikationen für Wissenschaft und Praxis --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014976