Showing 1 - 10 of 433
With a special focus on private label food brands and manufacturer brands, this book provides a comprehensive overview of the fast-moving consumer goods marketing landscape. The author illustrates the volatile nature of the relationship between the two types of brands as they compete and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397606
This book compiles brand new case studies on the intricacies and market entry strategies of different companies in China. The sheer speed and scope of China’s growth makes it unique and investment opportunities are very attractive. Despite the potential, many western companies fail in their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019966
Gesundheitsorientierte Markenstrategien als Option der Markenpolitik im Nahmngsmittelsektor -- Das Untersuchungsdesign der vorliegenden Arbeit -- Die Entwicklung einer Skala zur Messung der wahtgenommenen Gesundheitsprofilierung von Lebensmitteln -- Die theoriegeleitete Modellentwicklung zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014944
Das Managementkonzept der Marke gilt im B-to-C-Geschäft seit Jahren als Wunderwaffe zur Differenzierung der eigenen Leistung im Wettbewerb. Hingegen herrscht in Wissenschaft und Praxis Unsicherheit und Uneinigkeit über die Wirksamkeit von Markeninvestitionen im B-to-B-Geschäft. Björn...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425143
Mangos from India, pasta from Italy, coffee from Colombia: Every day, we are nourished by a global food system that …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395897
This book presents a detailed background to the circular economy in China, explores government measures to promote it in China’s market economy, and introduces the supporting laws and policies. The book goes on to describe, from a technology perspective, successful circular economy practices...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397096
This book contains the refereed proceedings of the International Conference on Modeling and Simulation in Engineering, Economics and Management, MS 2016, held in Teruel, Spain, in July 2016. The event was co-organized by the AMSE Association and the University of Zaragoza through the GESES...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397873
Das vorliegende Buch erläutert die Bedeutung des CSR-Ansatzes als Differenzierungskriterium im Wettbewerb für die Lebensmittelwirtschaft. Versierte Fachautoren legen dar, wie Nachhaltigkeit in der Unternehmensstrategie verankert werden kann und Erfolgspotentiale in der Food Value Chain gehoben...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012544030
Dieser Herausgeberband setzt sich empirisch und theoretisch mit verschiedenen Aspekten einer nachhaltigen Unternehmensführung auseinander. Fortwährendes weltweites Bevölkerungswachstum und zunehmender Konsum zusammen mit wachsender Globalisierung führen dazu, dass die in unserer Umwelt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401753
This book provides a cross-sectoral, multi-scale assessment of development-directed investments in the wider Mekong Region. The wider Mekong Region includes Lao PDR, Cambodia, Thailand, Vietnam, Myanmar and the Chinese Province of Yunnan. This book gives important insight into how future...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016692