Showing 1 - 10 of 583
This book takes an interdisciplinary approach to the world of consumption, covering different topics and including sociological, economic and marketing aspects. The term ‘consumption’ is vague and even in academic disciplines the term is used in a variety of ways. Consumption research asks...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397024
Dieser Band beschreibt die Entwicklung der modernen Konsumgesellschaft von ihren Anfängen in den vorindustriellen Gesellschaften des 17./18. Jahrhunderts bis heute. Stephan Wallaschkowski zeigt auf, wie sich die industrielle Revolution und der fortschreitende Konsumwandel im Sinne einer steten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401741
Marcel Schützenmeister zeigt in dem Buch theoretisch auf, unter welchen Bedingungen die Geldpolitik einen unmittelbaren Einfluss auf die Wohnimmobilien- und private Konsumnachfrage in einer Ökonomie ausübt. Eine weitere zentrale Erkenntnis ist, dass bei Erfüllung dieser Bedingungen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019756
Christian Alfs analysiert den Sportkonsum von Privathaushalten in Deutschland: Wie viel Zeit und Geld investiert die Bevölkerung in Sport, wer übt welche Sportarten wie oft aus bzw. verfolgt sie und wie viel Geld wird dafür ausgegeben? Der Autor stellt den Zusammenhang zwischen Alter und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020923
Angesichts der zunehmenden Prekarisierung von Erwerbs- und Familienbiographien stellt sich die bisher kaum untersuchte, aber immer relevantere Frage, wie Individuen mit einer Schmälerung ihrer individuellen finanziellen Ressourcen umgehen und wie sich dies auf ihr Konsumverhalten auswirkt. Zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424924
In response to growing interest in household finance, this collection of essays with a foreword by John Y. Campbell, studies household and consumer use of credit instruments. It shows how individual consumers and households utilize various credit alternatives in managing their consumption and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054218
key marketing issues prevalent in India and other emerging economies, the book offers a unique and insightful read for a … exactly that -- place the generalized results in the context of emerging markets and India. Accordingly, this is a valuable … Institute of Social Sciences, Mumbai, India; US Editor, International Journal of Learning and Change; and President, MIT South …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395863
Globalization and Standards: Concerns in a Large Transforming Economy, India -- Standards and Consumer Behaviour of the … Rising Middle Class in India -- Impact of the Retail FDI Policy on Indian Consumers and the Way Forward -- Environmentally … Sensitive Goods in India’s Trade: Emerging Challenges and Prospects -- Indian Microfinance and Codes of Conduct Regulation: A …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021223
The HIV/AIDS pandemic striking South Africa is of historic proportions. More people are living with AIDS in South Africa than in any other country in the world. Just in the past decade, the life expectancy in South Africa has dropped from 67 to 43 years. The social and economic impact of this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054117
This book discusses the rise of the creative economy. Organisations like UNCTAD have observed the emergence of the creative economy across the globe and noted its resilience in the face of recent economic turmoil. Here, the authors intend to bring the level of analysis down to the regional and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397176