Showing 1 - 10 of 943
Das Werk gibt einen theoretisch und empirisch fundierten Überblick zur Finanzierung im Mittelstand. Vor dem Hintergrund der Entwicklungen seit der jüngsten Finanz- und Wirtschaftskrise ist dieses Thema von besonderer Bedeutung. Studien zufolge ist die Finanzierung mittelständischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020447
credit for such enterprises. Through this discussion we learn how crucial an understanding of SME-financing is to policy …Part I: Credit Market Environment and SME Finance in Europe -- Chapter 1: Non-Bank Financing for Euro Area Companies … and Roberto D’Aietti -- Chapter 7: SME Sources of Funding: More Capital or More Debt to Sustain Growth? An empirical …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397344
the European market. The authors position SME funding within a risk-averse lending environment with high regulatory costs … alternative funding options are viable channels for raising funds. A new and innovative SME credit risk model is also presented …. This book will appeal to all who share an interest in sustainable solutions to issues in SME financing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397362
This book analyses and confronts the functioning of guarantee systems for SMEs in countries where these schemes had an important development. The book also highlights how the current financial crisis is modifying the guarantees schemes, through policy maker interventions
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012053987
A Guide to SME Finance is a brief guide to designing and implementing an SME finance program within a commercial bank … or other financial institution, such as an NGO. This work covers the rationale behind SME finance why it makes sense for …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054345
Die Beziehung zwischen Markenpersönlichkeit und Konsumentenpersönlichkeit -- Erfassung der Wirkung einer kongruenten Beziehung zwischen Marken- und Konsumentenpersönlichkeit auf das Nachfrageverhalten -- Modellprüfung -- Zusammenfassende Beurteilung und Forschungsbedarf.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014680
Heutzutage sind es die Empfehlungen, die Umsatz generieren. Der Einfluss der klassischen Werbung nimmt ab und wird zunehmend ersetzt durch Mund-zu-Mund-Propaganda. Unternehmen tun also gut daran, sich mit den Kunden zu beschäftigen, die begeistert sind und ihre Begeisterung auch weitertragen:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425185
Die Finanzierung mit Venture Capital oder Private Equity gewinnt in Deutschland zunehmend an Bedeutung. Ein Spezifikum einer solchen Finanzierung ist es, dass für den begrenzten Beteiligungszeitraum nicht nur Kapital bereitgestellt wird, sondern der Kapitalgeber auch eine mehr oder minder...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517409
1 Motive, Zielsetzung und Struktur -- 2 Kundenzufriedenheit — ein Wettbewerbsfaktor mit steigender Bedeutung im Zuge der Globalisierung der Automobilindustrie -- 2.1 Wettbewerbsfaktor Kundenzufriedenheit -- 2.2 Quantifizierung der Kundenzufriedenheit -- 2.3 Einflussfaktor Liefertreue -- 3 Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017328
There’s a new buzz phrase in the air: Supplier Relationship Management (SRM). Corporate executives know it’s necessary, but there’s only one problem. Nobody yet knows how to do it. Or they think it’s all about bashing your vendors over the head until they reduce the price another 4%....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020614