Showing 1 - 10 of 180
Two: Why Putting Music Content Creators First is Important -- 6 Introduction -- 7 Roles of Publishers, Record Labels and …This book discusses the economics of the music industry in the context of the changing landscape brought about by … innovation, technological change, and rapid digitization. The ability of digital technology to reduce the transaction costs of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019434
're like most consumers, you answered 'yes' to at least one of those questions. Whether you remember it or not, the music of … fact, music is included in media specifically for the purpose of connecting with audiences on a deeper level that visuals … alone cannot access. A strong music strategy is fundamental to the success of television, film, brands and video games …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019452
-Veranstaltungen von populärer Musik und ihre Rezeption -- Neue Live-Kulturen der westlichen Kunstmusik: Für eine Rezeption musikalischer … Promotion von Musikprodukten -- Musikproduktion -- Soziologie der Musikproduktion -- „Produkt Musik“. Eine …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014747
Economics of Music Copyright -- Economics of Music Copyright: Income, Media, and Performances -- Economic Analysis of … Music Copyright:Music Users -- Economic Analysis of Music Copyright: Music Publishers -- Economic Analysis of Music … Copyright: Songwriters and Composers -- Econometric Analysis -- Theory Review -- Estimation of Skewness, Heavy Tails, and Music …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522746
music industries in a time of transition. It builds on a series of recorded meetings in which key stakeholders discuss and … assess options and considerations for the music industries’ transition to a digital era. These talks were closed to the … make digital change so difficult. After presenting a theoretical framework for assessing digital change in the music …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396893
Kulturwissenschaften • Praktiker aus der Musik- und Medienindustrie Die Autorin Michalina Seekamp sammelte als Key Account Manager in einem …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020716
In diesem Buch untersucht Urs Kind Geschäftsmodelle für die Produktion von Branded Entertainment Inhalten auf YouTube in Deutschland sowie die Faktoren, welche zu einer optimalen Akzeptanz durch die Nutzer führen. Im Bereich Medienökonomie wird ein vertikal intermediäres Mediennetzwerk zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401483
Online-Videos haben sich zu einem effektiven und unverzichtbaren Werkzeug im Marketing für Unternehmen jeglicher Größe etabliert. Videos können nicht nur relevanten Content in kurzer Zeit anschaulich vermitteln, sondern bedienen den Zuschauer auch auf verschiedenen emotionalen Ebenen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401610
This book will broaden readers’ understanding of the links between the music and fashion industries. It highlights the … consumer demands etc. In fact, the fashion industry is heavily influenced by the digital revolution in the music industry …, which has changed the face of individual music consumption and social reference, and therefore, also has impacts on fashion …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396299
Die Erforschung der Bedeutung von Musik für das Marketing und die Käuferverhaltensforschung hat erst eine kurze … und Musik auf die Wahrnehmung der Markenpersönlichkeit. Er präsentiert die Möglichkeit zum Aufbau eines theoretischen …, theoretisch fundierten Einsatz von Musik die Wahrnehmung einer Marke in Richtung einer bestimmten Persönlichkeitsdimension …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021023