Showing 1 - 10 of 2,703
Clemens Mast analysiert den Zusammenhang zwischen der Größe von Unternehmen und dem Erfolg einer Geschäftsmodellinnovation, dem neuen Innovationstypus, der eigenständig und komplementär zu Produkt-, Prozess- und Dienstleistungsinnovation wirkt. Basierend auf empirischen Studien verdeutlicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019593
Theorie und Praxis der Abschlussprüfung -- Genese von Skalierungskriterien -- Verhältnismäßiges Prüfungsvorgehen auf Basis des risikoorientierten Ansatzes -- Anforderungen an die skalierte Prüfung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020727
Einleitung -- Thematische Grundlagen -- CSR als Investition im Kontext von Familienunternehmen -- Mitarbeiter oder Kunden? Adressierung der CSR-Investition in Abhängigkeit vom Umsatz -- Empirische Untersuchung -- Quantitative Hauptstudie -- Abschließende Betrachtungen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021207
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520801
The crisis of the so-called Golden Age regime has been paralleled since the late 1960s by an increasing importance of market exchanges as opposed to vertically integrated manufacturing activity, leading to major changes in the size structure of firms. These changes have generally taken the form...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012054387
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010346688
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010350557
In order to measure the dynamics of flow-performance relationships for a multi-domicile sample, Simon Weiler applies existing flow-performance research methods to a broad set of European equity (UCITS) funds and proves that major findings (performance-chasing behaviour and a convex...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819093
Various psychographic traits that most directly influence consumers’ private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss’ investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819101
Dieses Buch unterstützt mittelständische Unternehmer und Führungskräfte dabei, den Prozess der Unternehmensintegration nach Unternehmenszukäufen erfolgreich zu meistern und beliebte Fallstricke zu vermeiden. Denn mit dem Abschluss des Kaufvertrags beginnt erst die eigentliche Arbeit....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519823