Showing 1 - 10 of 277
Das Managementkonzept der Marke gilt im B-to-C-Geschäft seit Jahren als Wunderwaffe zur Differenzierung der eigenen Leistung im Wettbewerb. Hingegen herrscht in Wissenschaft und Praxis Unsicherheit und Uneinigkeit über die Wirksamkeit von Markeninvestitionen im B-to-B-Geschäft. Björn...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425143
This book presents an extensive study on India’s agricultural and nonfarm sectors, examining prices, investments and policies, and suggesting various essential technological changes. It offers appropriate financial, institutional, and policy frameworks that can help to sustain agricultural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019614
Management Summary -- Geschäftsidee und Geschäftsmodell -- Markt und Wettbewerb -- Produkt und Dienstleistung -- Marketing -- Unternehmen und Management -- Chancen und Risiken -- Finanzen und Wirtschaftlichkeit -- Umsetzungsplanung -- Stimmen aus der Praxis -- Businessplan-Fallbeispiele.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017849
Qualitätsmanagement in der Agrar- und Ernährungswirtschaft bedeutet, unternehmensinterne Abläufe nachhaltig zu verbessern, um Konsumenten mit Lebensmitteln zu versorgen, die ihren Ansprüchen im Hinblick auf Lebensmittelsicherheit und Lebensmittelqualität gerecht werden. Mittels empirischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015427
In recent years, Alternative Food Networks (AFNs) have been a key issue both in the scientific community and in public debates. This is due to their profound implications for rural development, local sustainability, and bio-economics. This edited collection discusses what the main determinants...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396935
In light of the recent dynamics of the recession sparked by the global economic crisis, a roadmap for the growth and recovery of national economies is urgently needed. As such, this book focuses on the potential offered not only by the manufacturing sector but also by the agricultural and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017233
1 Italy’s Top Products in World Trade. The Fortis-Corradini Index -- 2 Production Districts and Their Relevance in the Italian Economy: A Few Analytical Profiles -- 3 Development Profiles of the Italian Industrial System and its Exports from the Unification of Italy to the Present: The Case of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017634
Deutschland -- 8 Finnland -- 9 Frankreich -- 10 Großbritannien -- 11 Italien -- 12 Niederlande -- 13 Norwegen -- 14 Österreich …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018991
Erfahrungen in der Bürgerbeteiligung (Biosphärenreservat Rhön, Vulkaneifel sowie die Gemeinden Naturns/Italien und Werfenweng …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013518092
Taxes on the highly skilled are an important cost factor for companies competing internationally for talent. This book provides an international comparison of the effective level of taxes and social security charges imposed on highly qualified employees. Based on a newly developed inter-temporal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014148