Showing 1 - 10 of 897
Servicequalität genießt einen besonderen Stellenwert bei der Entstehung von Kundenzufriedenheit und Kundenbindung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017021
Stefan R. Thallmaier’s investigation enables mass customization businesses to better understand how co-design increases customers’ value perception. He focuses on the increasing proliferation of service channels (online, mobile and in-store) and digital media (toolkits, social media and live...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021369
Today, most firms employ online and offline distribution channels. Customers combine both channels for information search and purchase. However, researchers and practitioners are still lacking insight concerning the creation of additional customer value, in terms of a seamless purchase...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017356
Lennart Straus untersucht in drei Experimenten, wie sich die Kundenmitwirkung in der Spezifizierungsphase des Dienstleistungsprozesses auf die kundenseitige Leistungsbeurteilung und die Verhaltensabsichten der Kunden auswirkt. Die Ergebnisse zeigen, dass Kunden nicht nur die Kosten oder den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018361
-- Modularisierung von Dienstleistungen -- The CSS Model -- Innovationen durch Kundenintegration bei unternehmensbezogenen … Dienstleistungsmanagement an der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt. Dr. Christian Coenen ist Dozent für Marketing und Services …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014359
. Im Fokus steht der Kundenwert, der aus zwei Perspektiven betrachtet werden kann: Einerseits bezeichnet der Terminus den …. Der Kundenwert aus Kundensicht wurde bisher kaum diskutiert. Nadine Wachter analysiert am Beispiel der Automobilindustrie … den Kundenwert aus Kundensicht, den so genannten Kundennutzen. Sie weist nach, dass eine Differenzierung bzw …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014179
Introduction -- Defining the Problem -- Guiding Principles of a Value-Based Health Care System -- The German Health Care System: Overview and Historical Development -- Health Insurance in Germany -- Health Care Providers -- Overall Assessment of German Health Care Providers -- The Role of Health...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522946
Grundlagen des Service Value -- Messung des Service Value -- Management des Service Value -- Service Value bei Produkt-Service-Bündeln -- Interner Service Value -- Branchenspezifische Besonderheiten des Service Value.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019261
operating in the consumer goods and services sectors, as well as from the consumers themselves. An insightful read for scholars …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396173
Being the fourth in the series on Stakeholder Management books, the current volume looks back at the beginnings of Stakeholder Management and how it has since developed into a fully-fledged system over the last 20 years. It also highlights the importance of a benchmarking database generated from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520899