Showing 1 - 10 of 565
Introduction and Overview -- Part 1: A history of mistrust and struggle: -- Oil and geopolitics in the 1970s and 1980s -- OPEC and the Roaring 1990s -- The 2000s: The Boom and Bust Cycles -- Part 2: OPEC and the New Reality -- A false dawn: Myths and Realities of OPEC’s power -- Technology and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017867
Theoriegeleitetes Konzept eines aktiven und dynamischen Managements von Allianzportfolios -- Empirische Befunde zu den Wirkungszusammenhängen zwischen Unternehmen, Allianzportfolio und Umwelt -- Erfolgsfaktoren für das Management von Allianzportfolios.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018202
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520995
marketing, product innovation, and information systems. Challenging existing views and proposing elaborate alternatives; this …. Röndell and David Sörhammar) -- Chapter 5: The role of NGOs in business networks: Partnership in innovation (Emilene Leite and … Isa Hadjikhani and Andreas Pajuvirta) -- Part III: New technologies -- Chapter 8: Digitalisation and service innovation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396700
management, and on the other hand innovation and technology management. In the context of her work, she proposes to expand the … management (notably supply chain management, innovation and technology management, risk management) Practitioners in corporate …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397665
The current book on Nework Governance contributes to the literature by offering new perspectives on network goals and performance, inter-organizational learning and trust in alliances, corporate governance issues in cooperatives, governance of cross-border retail networks, contract design and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014552594
Bedeutung von Markenallianzen -- Modell zur Erklärung von Erfolgswirkungen von Markenallianzen -- Empirische Überprüfung im Bereich von Elektronikprodukten und Oberbekleidung.-Handlungsimplikationen zur Initiierung und Steuerung von Markenallianzen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016216
Einleitung -- Theorie und Forschungsstand -- Begrifflichkeiten und Theorien -- Forschungsstand zum Thema strategische Allianzen -- Untersuchungskonzeption -- Untersuchungsergebnisse und Handlungsempfehlungen -- Schlussbetrachtung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016831
This publication focuses on the conditions for promising collaboration. Collaboration is becoming a dominant instrument in today's economy and society and manifests itself in many shapes and forms. It is a challenging instrument which still isn't very well understood and poses the business...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017217
Kooperative Beziehungen gelten in der heutigen Wirtschaftswelt als ein zentraler Baustein zur Sicherung der Zukunftsfähigkeit von Unternehmen. Benjamin Klein analysiert die Dynamik in Kooperationsprozessen in theoretischer und empirischer Hinsicht. Dabei lenkt der Autor die Aufmerksamkeit auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017660