Showing 1 - 10 of 488
edge techniques of value co-creation, personalisation and customer engagement employed by sport’s leading brands. Based on …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396507
This book honours the contribution Professor Pascale Quester has made to academia and higher education, through her research, teaching, and leadership. As such, it provides readers with a comprehensive, contemporary perspective on marketing practice with an emphasis on the role of marketing in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396713
This book outlines the private sport sector in different European countries. Sport in the European countries is … organized in three distinct sectors. These are the state/public sector, which provides financial and political support for sport … infrastructure; the civic/non-profit sector, which provides sport activities and services for citizens, usually in the forms of sport …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397687
This book presents an up-to-date portrait of the characteristics of sport clubs in various European countries and their … role in society and the national sport system. Furthermore, it offers a cross-national comparative perspective of sport … backgrounds of sport clubs, the book is organized in three parts. First, the authors provide an overview of the theoretical …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402039
Christian Lucas investigates the effectiveness of sports sponsorships. Two empirical studies are conducted, based on a … business. Successful sports marketing execution is more than purchasing a 30-second spot or signage in a stadium: It is to … Groups Researchers and students of Marketing, Sports, Event, & Brand Management Specialists in Sponsorship, Sports, & Event …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402227
: Sports Finance.- Chapter 4: Coaches Compensation -- Chapter 5: Student-Athletes Environment -- Chapter 6: Campus Facilities ….- Chapter 7: College Sports Business.- Chapter 8: Conclusion.- Appendix.- Bibliography … their sports programs from local, regional and national businesses, and from other private donors, groups, and organizations …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016151
Events und Sport -- Stand und Perspektiven der Eventforschung -- Complianceproblematik und Corporate Social …, wurden aktuelle Forschungsergebnisse zum Thema Event und Sport vorgestellt und diskutiert. Aus Sicht des Marketing, der … Sport Stand und Perspektiven der Eventforschung Complianceproblematik und Corporate Social Responsibility bei Events Events …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017002
Eventmarketing als Instrument der Erlebniskommunikation -- Eignung des Sports als Erlebnisrahmen von Marketing …-Events -- Handlungsempfehlungen für die Inszenierung des Erlebnisrahmens -- Risiken der Nutzung des Sports als Erlebnisrahmen. …Jan Drengner erörtert, wie Unternehmen durch die Einbeziehung des Sports das Erlebnispotenzial ihrer Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017707
Einführung für Studierende, enthält aber auch wertvolle Informationen für ehren- oder hauptamtlich Tätige im Sport und für …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018584
Dominik Fiedler untersucht, ob und inwieweit Sportarbeitgeber die Selbstvermarktung ihrer Sportler durch Sportsponsoring arbeitsrechtlich, sowohl unmittelbar als auch mittelbar, etwa durch Vertragsstrafen oder Suspendierung, begrenzen können. Dabei wird neben der Frage, ob und welche Sportler...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018630