Showing 1 - 10 of 25
Christian Lucas investigates the effectiveness of sports sponsorships. Two empirical studies are conducted, based on a comprehensive literature review. Implications from both studies are derived that can guide sponsorship managers in their daily business. Successful sports marketing execution is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402227
Sportanlagenmanagement aus immobilienökonomischer Perspektive -- Benchmarking zur systematischen Analyse von Effizienzpotenzialen im Stadionmanagement -- Geschäftsmodelle im strategischen Stadionmanagement -- Empirische Determinanten der Stadioneffizienz -- Kosteneffiziente Strategien im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018637
The UEFA European Football Championship 2008TM (EURO 2008) was the largest sports event ever organized in Switzerland. The host nations Austria and Switzerland emphasized the sustainability of the event. Through their analysis the authors argue that well-known principles of sustainability and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020922
Vorworte -- Grußworte aus Politik, Sport, Wirtschaft und Wissenschaft -- Sport im Zeitalter der Globalisierung – Chancen und Herausforderungen -- Sport im Zeitalter der Globalisierung – Chancen und Herausforderungen -- Sport im Spiegel der Gesellschaft -- Theoretische Grundlagen eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020936
This book provides a comprehensive overview and economic analysis of US consumer demand for televised football (soccer … markets, including the US. The study also takes account of North American Major League Soccer (MLS) in order to provide a more … Germany and Major League Soccer (MLS) …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397497
This book examines how the emergence of new media brings brought challenges to the North American sport industry, discussing challenges in terms of a shift from an information economy to an attention economy perspective. Historically, the arrival of new forms of media, including radio and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397640
Auf der Basis von zwei empirischen Analysen im Kontext der Fußball-Bundesliga identifiziert Jan Dreisbach Faktoren, die zu einem erfolgreichen Management von Sponsoringengagements beitragen. In der ersten Studie werden anhand der Informationen aus 20 Experteninterviews mit unterschiedlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401738
Wie keiner anderen Sportart gelingt es dem Fußball, Millionen von Menschen weltweit zu begeistern. Für die Fans ist das Spiel um den Ball mit Aufregung, Leidenschaft und Liebe verbunden. Doch Fußball ist gleichzeitig ein Big Business, das jährlich Umsätze in Milliardenhöhe generiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401885
Rechtliche Rahmenbedingungen im Profifußball -- Der Jahresabschluss von Unternehmen -- Besonderheiten des Jahresabschlusses von Fußballunternehmen -- Vorgehen bei der Analyse von Jahresabschlüssen -- Analyse der Jahresabschlüsse von Profifußballklubs im internationalen Vergleich --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017762
Katrin Werkmann untersucht die Ausrichtung von Großsportveranstaltungen. Da zur Bewältigung der damit verbundenen komplexen Aufgaben auf eine große Zahl von Volunteers zurückgegriffen wird, geht die Autorin der Frage nach, wie und durch was Volunteers zufrieden gestellt und in ihrer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018210