Showing 1 - 5 of 5
We develop a new analytical framework for both cross-border services trade and services trade through foreign affiliates, based on heterogeneous firms operating under oligopoly. This leads to direct predictions about choice of services delivery (mode of delivery) at the firm level, and about the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294882
Using distance and time zone differences as a measure for coordination costs between service suppliers and consumers, we employ a Hausman- Taylor model for services trade by foreign affiliates. Given the need for proximity in the provision of services, factors like distance place a higher cost...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010294921
International tätigen Unternehmungen stehen grundsätzlich zwei Optionen zurBesetzung vakanter Schlüsselpositionen in ausländischen Tochtergesellschaften zurVerfügung, und zwar die Rekrutierung von lokalen Fach- und Führungskräften oder dieEntsendung von Stammhausdelegierten. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869467
Seit den siebziger Jahren wurden zahlreiche theoretische Ansätze entwickelt, welche dieBetätigung von Unternehmungen auf ausländischen Märkten zu erklären versuchen (füreinen Überblick vgl. Welge/Holtbrügge 2003, 51 ff.). Einer der prominentesten und amhäufigsten zitierten Ansätze ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869487
The internationalization of business within the last fifty years has led to a growing importanceof international human resource management (IHRM) (see, for example, Dowling et al. 1994,Desatnick and Bennet 1977, Evans et al. 2002 or Harzing/van Ruysseveldt 1995). Especiallythe role of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869492