Showing 1 - 10 of 40
Das Polarmodell zur holistischen Reorganisation nimmt seinen Ausgang bei den stilisierten Fakten der vergangenen zwei Dekaden, die durch massive Umbauprozesse, gerade auch bei der Arbeitsorganisation, gekennzeichnet sind. Der vorliegende Beitrag schließt den Kreis, indem er das Polarmodell...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010317629
Services are characterised by the integration of customers while the service is produced. This integration leads to interruptions in the processing of a customer order until the customer provides the missing input. Since customer behaviour can be planned to a certain extent only challenges in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305891
The paper shows how traditional organizational structures within the production sector, such as quality circles, learning groups ("Lernstatt") and project teams reflect the constructivist and postmodern concepts of strategic management with their wide ignorance of purely plan deterministic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422150
In the German automobile industry the vertical integration, as an indicator of value added, is on average low. Beyond the argument of relative high labour costs for manufacturing, several specific reasons for the level of vertical integration, linked to the flexibility of business administration...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422165
The paper shows how traditional organizational structures within the production sector, such as quality circles, learning groups ("Lernstatt") and project teams reflect the constructivist and postmodern concepts of strategic management with their wide ignorance of purely plan deterministic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003592795
In the German automobile industry the vertical integration, as an indicator of value added, is on average low. Beyond the argument of relative high labour costs for manufacturing, several specific reasons for the level of vertical integration, linked to the flexibility of business administration...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003592932
Services are characterised by the integration of customers while the service is produced. This integration leads to interruptions in the processing of a customer order until the customer provides the missing input. Since customer behaviour can be planned to a certain extent only challenges in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009234694
Welche Chancen bieten neue Produktionstechnologien im Kontext der Industrie 4.0 für Hochlohnstandorte, um gegenüber Niedriglohnstandorten wettbewerbsfähiger zu werden und unter Umständen sogar verlagerte Produktion zurückzuholen? Dies wird im vorliegenden Discussion Paper anhand einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011581674
Es wird vielfach vermutet, daß die Software-Industrie von starken Netzwerkeffekten geprägt ist. Doch wie hoch sind die Netzwerkeffekte wirklich? Für die Messung der Netzwerkeffekte bietet sich der hedonische Preisansatz an. Zwei Anwendungen des hedonischen Preisansatzes in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010275175
Welche Chancen bieten neue Produktionstechnologien im Kontext der Industrie 4.0 für Hochlohnstandorte, um gegenüber Niedriglohnstandorten wettbewerbsfähiger zu werden und unter Umständen sogar verlagerte Produktion zurückzuholen? Dies wird im vorliegenden Discussion Paper anhand einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011574393