Showing 1 - 10 of 11
Der angekündigte mehrheitliche Verkauf des Discounters "Plus" würde der Konzentration im deutschen Einzelhandel einen neuen Schub verleihen. Die oft vorgebrachte These, dass ein Ausscheiden kleinerer Wettbewerber langfristig auch den Konsumenten schadet, ist allerdings rein spekulativ. Dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601758
Analyses of price rigidity mainly neglected food retailing industry. There are only few studies explicitly concerning … this part of the food process chain. In Blinder’s et al. (1998) analysis of the U.S. economy the food retailing industry is …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446317
Die Rolle von 3D-Modellen hat sich für Unternehmen, die sich auf die Wertschöpfung im Bereich der physischen und virtuellen Konsumgüter konzentrieren, in den vergangenen Jahren erheblich verändert. Für herstellende und Handelsunternehmen stellen virtuelle Produkte heute für die Entwicklung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501374
Vom stationären Einzelhandel zum Intelligent Retail -- Bedrohungen des stationären Handels -- Intelligent Retail -- Beispiele für stationären Einzelhandel der Zukunft -- Risiken für Intelligent Retail.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615706
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011759722
Der angekündigte mehrheitliche Verkauf des Discounters "Plus" würde der Konzentration im deutschen Einzelhandel einen neuen Schub verleihen. Die oft vorgebrachte These, dass ein Ausscheiden kleinerer Wettbewerber langfristig auch den Konsumenten schadet, ist allerdings rein spekulativ. Dieser...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005019269
We investigate the effect of market structure on market performance in the market for consumer electronics. This research is novel, because we exploit product life cycle information to build an instrumental variable for the number of firms in a market, a variable which hitherto had to be treated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646609
This state of the art-report deals with the func- tional and economic dependence between stationary retailing and its …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014515651
competitive tool in food retailing in the 1970s and became an important feature of aggressive competition among retailers in the … 1980s. The article illustrates the specific assortment and pricing policies in beer retailing and makes clear that … of the West German mass consumer society and the structural change in food retailing: the hallmarks of the growth and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014436607