Showing 1 - 10 of 34
Bei der Lehrstellensuche von Hauptschülern zählen Lernmotivation, Arbeitstugenden und Sozialkompetenz mehr als Fachnoten. Die schulische Berufsorientierung trägt Früchte: Die Berufswünsche der meisten Hauptschüler sind konkret und realistisch. Ausschlaggebend ist der frühe und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011114963
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010041398
"Evaluations of the promotion of further vocational training for the unemployed often address the question, whether further vocational training increases subsequent transitions into employment. But in regard of labour market policy the quality of the employment gained is also important. In this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010592286
"Evaluations of the promotion of further vocational training for the unemployed often address the question, whether further vocational training increases subsequent transitions into employment. But in regard of labour market policy the quality of the employment gained is also important. In this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010641647
"The promotion of further vocational training for unemployed persons according to SGB III was supplemented by the European Social Fund (ESF) from the beginning of 2000 to autumn 2008. 80 per cent of the total of 116,000 promoted cases are allocated to the years 2000 to 2002. An impact analysis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005537183
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010067284
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010041396
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010041399
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009396376
"Anhand der Erwerbsmobilität von Ostdeutschen nach 1989 werden der zeitliche Verlauf des Umbaus des ostdeutschen Beschäftigungssystems sowie die Reichweite der strukturellen Veränderungen untersucht. Die empirische Grundlage sind ca. 950 standardisierte Lebensverlaufsinterviews der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010734078