Showing 1 - 10 of 77
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003779061
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003892418
This paper analyses the interdependency between the market for music recordings and concert tickets, assuming that there are positive indirect network effects both from the record market to ticket sales for live performances and vice versa. Using a model with two interrelated Salop circles we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003894812
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003411645
In this paper we apply standard cartel theory to identify the major institutional stabilizers of Germany's area tariff system of collective bargaining between a single industry union and the industry's employers association. Our cartel analysis allows us to demonstrate that recent labor policy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003411719
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003482469
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003471682
This paper explores the effects that collusion can have in newspaper markets where firms compete for advertising as well as for readership. We compare three modes of competition: i) competition in the advertising and the reader market, ii) semi-collusion over advertising (with competition in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008736212
Kaum eine ordnungspolitische oder regulatorische Frage hat in der deutschen Telekommunikationsbranche wohl in den letzten Jahren für so viel Aufruhr gesorgt, wie die Einführung des neuen §9a in das Telekommunikationsgesetz (TKG). Die neue Vorschrift sieht vor, dass die Bundesnetzagentur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003554564
Auf Plattformmärkten werden vielfach Meistbegünstigungsklauseln eingesetzt, durch welche der Anbieter verpflichtet wird, seine Produkte auf der jeweiligen Plattform zu den günstigsten Konditionen zu offerieren. Kartellrechtlich sind diese Klauseln umstritten. Im Jahr 2013 hat das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011308416