Showing 1 - 10 of 278
Homeoffice war und ist ein wichtiges Instrument in der Corona-bedingten Krise und wird voraussichtlich auch den Arbeitsalltag der Zukunft stark prägen. Dieser Beitrag stellt die Ergebnisse einer Umfrage unter Manager*innen und Personalverantwortlichen deutscher Unternehmen zur Auswirkung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012320959
Das ifo Institut befragte Manager*innen und Personalverantwortliche deutscher Unternehmen zu den getroffenen Maßnahmen während der Krise und Erwartungen hinsichtlich zukünftiger Veränderungen der Arbeitswelt. Die Ergebnisse zeigen den Anstieg digitaler Lösungen als Reaktion auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012492896
Dieser Beitrag stellt die Ergebnisse einer Umfrage unter Manager*innen und Personalverantwortlichen deutscher Unternehmen zu den getroffenen Maßnahmen während der Krise und Erwartungen hinsichtlich zukünftiger Veränderungen der Arbeitswelt vor. Die Studie zeigt den Anstieg digitaler...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012504629
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003980605
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008822459
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010194559
This paper shows that it is profitable for a firm to hire an overoptimistic manager to commit to a certain investment strategy in an R&D tournament situation. In the unique symmetric equilibrium, all firms delegate to overoptimistic managers, where the optimal degree of overoptimism depends on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008822069
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003070166
We solve for the optimal contract when agents are reciprocal, demonstrating that generous compensation can substitute for performance-based pay. Our results suggest several factors that make firms more likely to use reciprocal incentives. Reciprocity is most powerful when output is a poor signal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010599077
This paper analyzes a model in which owners of competing firms can hire biased managers for strategic reasons. We show that independent of the mode of competition, that is, price or quantities, owners hire aggressive managers. This result contrasts with the classic literature on strategic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011005953