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Verkaufsanstrengungen auf alle Produkte verteilen („Kollusion“) oder ob sie die Anzahl ihrer Produkte reduzieren („Fusion“). Wir zeigen, daß …, in denen Kooperation in Form von „Kollusion“ oder „Fusion“ für die kooperierenden Unternehmen profitabel ist. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009367922
Unternehmen vor der Fusion. Wir zeigen in dieser Arbeit, dass horizontale Fusion von Unternehmen aus diesen Gründen profitabel für … die fusionierenden Unternehmen und wohlfahrtserhöhend wirken kann, selbst dann, wenn es durch die Fusion keinerlei … verbesserte Informationsfluss zwischen Unternehmensteilen des durch die Fusion entstehenden Konzerns im Vergleich zum …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370662
The seminal paper by Salant, Switzer and Reynolds (1983) showed that merger in a standard Cournot framework with linear demand and linear costs is not profitable unless a large majority of the firms are involved in the merger. However, many strategic aspects matter for firm competition such as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261187
Verkaufsanstrengungen auf alle Produkte verteilen („Kollusion“) oder ob sie die Anzahl ihrer Produkte reduzieren („Fusion“). Wir zeigen, daß …, in denen Kooperation in Form von „Kollusion“ oder „Fusion“ für die kooperierenden Unternehmen profitabel ist. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307019
Unternehmen vor der Fusion. Wir zeigen in dieser Arbeit, dass horizontale Fusion von Unternehmen aus diesen Gründen profitabel für … die fusionierenden Unternehmen und wohlfahrtserhöhend wirken kann, selbst dann, wenn es durch die Fusion keinerlei … verbesserte Informationsfluss zwischen Unternehmensteilen des durch die Fusion entstehenden Konzerns im Vergleich zum …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307515
We study the profitability incentives of merger and the endogenous industry structure in a strategic trade policy environment. Merger changes the strategic trade policy equlilibrium. We show that merger can be profitable and welfare enhancing here, even though it would not be profitable in a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011507913
Competition in some markets is a contest. This paper studies the merger incentives in such markets. Merger can be profitable. The profitability depends on the post-merger contest st ructure, the discriminatory power of the contest and on the number of contestants
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009781515
Merged firms are typically rather complex organizations. Accordingly, merger has a more profound effect on the structure of a market than simply reducing the number of competitors. We show that this may render horizontal mergers profitable and welfare-improving even if costs are linear. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011398061
We study the profitability incentives of merger and the endogenous industry structure in a strategic trade policy environment. Merger changes the strategic trade policy equlilibrium. We show that merger can be profitable and welfare enhancing here, even though it would not be profitable in a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001771983
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002068076