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Competition in some markets is a contest. This paper studies the merger incentives in such markets. Merger can be … profitable. The profitability depends on the post-merger contest st ructure, the discriminatory power of the contest and on the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009781515
We analyze the incidence and welfare effects of unit sales taxes in experimental monopoly and Bertrand markets. We find, in line with economic theory, that firms with no market power are able to shift a high share of a tax burden on to consumers, independent of whether buyers are automated or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014189876
We analyze the incidence and welfare effects of unit sales taxes in experimental monopoly and Bertrand markets. We find, in line with economic theory, that firms with no market power are able to shift a high share of a tax burden on to consumers, independent of whether buyers are automated or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013149368
We analyze the incidence and welfare effects of unit sales taxes in experimental monopoly and Bertrand markets. We find, in line with economic theory, that firms with no market power are able to shift a high share of a tax burden on to consumers, independent of whether buyers are automated or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013133937
Verkaufsanstrengungen auf alle Produkte verteilen („Kollusion“) oder ob sie die Anzahl ihrer Produkte reduzieren („Fusion“). Wir zeigen, daß …, in denen Kooperation in Form von „Kollusion“ oder „Fusion“ für die kooperierenden Unternehmen profitabel ist. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009367922
Unternehmen vor der Fusion. Wir zeigen in dieser Arbeit, dass horizontale Fusion von Unternehmen aus diesen Gründen profitabel für … die fusionierenden Unternehmen und wohlfahrtserhöhend wirken kann, selbst dann, wenn es durch die Fusion keinerlei … verbesserte Informationsfluss zwischen Unternehmensteilen des durch die Fusion entstehenden Konzerns im Vergleich zum …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009370662
Verkaufsanstrengungen auf alle Produkte verteilen („Kollusion“) oder ob sie die Anzahl ihrer Produkte reduzieren („Fusion“). Wir zeigen, daß …, in denen Kooperation in Form von „Kollusion“ oder „Fusion“ für die kooperierenden Unternehmen profitabel ist. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307019
Unternehmen vor der Fusion. Wir zeigen in dieser Arbeit, dass horizontale Fusion von Unternehmen aus diesen Gründen profitabel für … die fusionierenden Unternehmen und wohlfahrtserhöhend wirken kann, selbst dann, wenn es durch die Fusion keinerlei … verbesserte Informationsfluss zwischen Unternehmensteilen des durch die Fusion entstehenden Konzerns im Vergleich zum …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307515
We study the profitability incentives of merger and the endogenous industry structure in a strategic trade policy … environment. Merger changes the strategic trade policy equlilibrium. We show that merger can be profitable and welfare enhancing …. incentives to give subsidies to their local firms. National merger induces more strategic trade policy, whereas international …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011507913
Merged firms are typically rather complex organizations. Accordingly, merger has a more profound effect on the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011398061