Showing 1 - 10 of 37
Competition in some markets is a contest. This paper studies the merger incentives in such markets. Merger can be … profitable. The profitability depends on the post-merger contest st ructure, the discriminatory power of the contest and on the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009781515
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003320414
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001619167
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001752888
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001773809
We examine theoretically and experimentally the strategic behavior of first and second movers in a two party bargaining game with uncertain information transmission. When the first mover states her demand, she does not know whether the second mover will be informed about it. If the second mover...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014029232
Verkaufsanstrengungen auf alle Produkte verteilen („Kollusion“) oder ob sie die Anzahl ihrer Produkte reduzieren („Fusion“). Wir zeigen, daß …, in denen Kooperation in Form von „Kollusion“ oder „Fusion“ für die kooperierenden Unternehmen profitabel ist. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307019
Unternehmen vor der Fusion. Wir zeigen in dieser Arbeit, dass horizontale Fusion von Unternehmen aus diesen Gründen profitabel für … die fusionierenden Unternehmen und wohlfahrtserhöhend wirken kann, selbst dann, wenn es durch die Fusion keinerlei … verbesserte Informationsfluss zwischen Unternehmensteilen des durch die Fusion entstehenden Konzerns im Vergleich zum …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307515
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003492471
Merged firms are typically rather complex organizations. Accordingly, merger has a more profound effect on the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011398061