Showing 1 - 4 of 4
Subjective expected utility theory assumes that educational paths result from the interplay of primary effects – students’ cognitive skills – and secondary effects – academic decisions regarding their educational future. We argue that thus far, the assignment of marks has not been...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011904195
Im werterwartungstheoretischen Standardmodell wird angenommen, dass Bildungswege das Resultat von kognitiven Kompetenzen (primäre Effekte) und Bildungsentscheidungen (sekundäre Effekte) sind. Wir argumentieren im vorliegenden Beitrag, dass die Notengebung in diesem Modell bisher zu wenig...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011782509
Subjective expected utility theory assumes that educational paths result from the interplay of primary effects - students' cognitive skills - and secondary effects - academic decisions regarding their educational future. We argue that thus far, the assignment of marks has not been accounted for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011910903
Im werterwartungstheoretischen Standardmodell wird angenommen, dass Bildungswege das Resultat von kognitiven Kompetenzen (primäre Effekte) und Bildungsentscheidungen (sekundäre Effekte) sind. Wir argumentieren im vorliegenden Beitrag, dass die Notengebung in diesem Modell bisher zu wenig...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011778076