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Main description: Netzwerkbeziehungen tragen dazu bei, dass sich neue Unternehmen am Markt legitimieren. Sie ermöglichen einen raschen und oft exklusiven Informationsaustausch und leisten emotionale wie technische Unterstützung, insbesondere auch in der Gründungsphase eines Unternehmens....
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1. Introduction: Focusing on the Role of Resources and Universities in Entrepreneurship / Ulla Hytti, Robert Blackburn, Denise Fletcher and Friederike Welter -- 2. Exploring Processes and Structures in Social Entrepreneuring: A Practice-Theory Approach / Bengt Johannisson, Jan Alpenberg and Pär...
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The role of resources is pivotal in entrepreneurship for the success of new and small ventures, though most face resource constraints. The book offers multiple perspectives on analysing and understanding the importance of resources in entrepreneurship development. Approaching the subject with...
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Das Wachstum einer Volkswirtschaft und die Wohlfahrt einer Gesellschaft hängen wesentlich davon ab, dass ständig neue Unternehmen in die Märkte eintreten und mit neuen Ideen und Produkten für Wettbewerb sorgen. Sehr häufig werden sie von jungen Menschen gegründet. Im Zusammenhang mit einer...
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This topical study focuses on entrepreneurship and economic development in Europe’s border regions. It highlights the effects of EU enlargement in these regions – both within the EU and in neighbouring countries – paying particular attention to cross-border entrepreneurial activity. --...
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Introduction / David Smallbone, João Leitão, Mário Raposo, Friederike Welter -- the entrepreneurial climate at universities: the impact of organizational factors / Mario Geissler, Steffen Jahn, Peter Haefner -- overcoming critical junctures in spin-off companies from non-elite universities:...
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