Showing 1 - 10 of 217
L. Wössmann, Uni-Professor und Abteilungsleiter am ifo Institut für Wirtschaftsforschung, vertritt die Meinung, dass mangelnde Schulbildung, wie sie durch PISA getestet wird, eine zentrale Ursache langfristig entstandener wirtschaflticher Probleme ist. In diesem Zusammenhang und mithilfe einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003476846
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000680238
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003755669
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003330119
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003278520
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003307583
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003309981
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003797144
We provide evidence that the robust association between cognitive skills and economic growth reflects a causal effect of cognitive skills and supports the economic benefits of effective school policy. We develop a new common metric that allows tracking student achievement across countries, over...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003806721
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003410735