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Attraction models are very popular in marketing research for studying the effects of marketing instruments on market shares. However, so far the marketing literature only considers attraction models with certain functional forms that exclude threshold or saturation effects on attraction values.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841643
In der vorliegenden empirischen Untersuchung erreichen Marktanteilsmodelle mit semi-parametrischen additiven Markenattraktionen bessere Anpassungsmaße sowohl nach einem Informationskriterium wie AIC, das ein Modell für die Anzahl verbrauchter Freiheitsgrade bestraft, als auch nach mittels...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841645
The marketing literature so far only considers attraction models with strict functional forms. Greater exibility can be achieved by the neural net based approach introduced which assesses brands' attraction values by means of a perceptron with one hidden layer.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841723
Using a vertical differentiation model, we investigate the product quality strategiesof two competing firms maximizing market shares. The rms are facing variable costs ofquality improvement and choose their prices under the constraint of nonnegative prots.We show that in equilibrium there is no...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009138535
Veränderungen der MA der einzelnen Anbieter in der Erstversicherung signalisierenüber- oder unterdurchschnittliche Wachstumsraten der Geschäfte; sie werdendeshalb in der Praxis stark beachtet. Im Folgenden werden die MA der deutschenErstversicherer mit ihrem direkten Geschäft in einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009302663
Die Entstehung einer global vernetzten Informationsgesellschaft stellt den Finanzdienstleistungsbereichvor neue Herausforderungen: Zum einen wird durch Verfügbarkeit moderner elektronischerKommunikationsmedien wie E-Mail, WWW usw. die Herstellung von direkten Kundenkontaktenüber große...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868408
Im Kampf um Marktanteile und die Sicherung von Deckungsbeiträgen suchen sowohlDienstleister als auch Produzenten tangibler und intangibler Güter den Ausweg aus dem Pattzunehmend homogener Produkte (vgl. Gardberg/Fombrun 2002a, S. 303 und Nakra 2000, S.36) in der Etablierung und Pflege starker...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869472
Die Produktqualität stellt nach Ansicht der meisten Top-Manager deutscher und amerikanischer Industrieunternehmen den wichtigsten Schlüsselfaktor des Unternehmenserfolgs dar. Jedoch wird diese Auffasung durch die Resultate der empirischen Erfolgsfaktorenforschung nicht eindeutig gestützt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869979
Market share objectives are prominent in many industries, especially where man-agers pay much attention to league table rankings. This paper explores the strategicrationale for giving managers incentives based on market share in an oligopoly com-peting in strategic substitutes. Moreover, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870185
BEA’s national economic statistics provide a comprehensive view of U.S. production, consumption, investment, exports and imports, and income and saving. These statistics are best known by summary measures such as gross domestic product (GDP), corporate profits, personal income and spending,...
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