Showing 1 - 6 of 6
The Marketing Faculty at London Business School undertakes academically rigorous teaching and research in a wide range of interrelated topics, including: - advertising - brands and branding - competitive strategy - consumer behaviour - customer focus - distribution - entrepreneurship -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858783
Business schools face significant challenges in terms of faculty recruitment, retention and development, with datasuggesting that there are worrying shortfalls in terms of numbers of PhD students graduating and taking up facultypositions in UK business schools (Francis, 2005). Add to this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005863481
In this paper, we look at the ways in which the 38 largest French and German companies have taken up elements of the MD discourse and integrated them into their annual reports and corporate web sites.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843538
Flexible Lösungen können nur von flexiblen Problemlösern produziert werden. Das Leistungspotential zu erhalten, wenn möglich zu verbessern und neue Spielräume für Verwaltungshandeln zu eröffnen wird in diesem Szenario zur wichtigsten Aufgabe der Verwaltungsentwicklung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005845033
Eine neue Gründerzeit scheint angebrochen zu sein, oder zumindest wird sieanbrechen, wenn alle Initiativen und Programme, die derzeit zur Förderung vonExistenzgründungen geplant oder bereits eingeleitet sind, ihre Wirkungenentfalten. Da sucht ein Hochschulmagazin gemeinsam mit der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868367
In der internationalen Politik ist eine unverhältnismäßig geringe Personalbeteiligung derBundesrepublik an den internationalen Organen wie EU oder UNO zu beobachten. Um dieseBeteiligung zu stärken, ist eine Veränderung der Personalentwicklungspolitik im AuswärtigenAmt notwendig. Ansätze...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868434