Showing 1 - 10 of 60
Viele Praktiker diskutieren derzeit sehr kontrovers, welchen Beitrag gastronomische Betriebe zum Erfolg in Einzelhandelsbetrieben leisten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840660
. Hauptanwendungsgebiete sind Werbung, Verkauf und Service. Die Charakteristika des Internet wie Aktualität, Globalität, Multimedialität …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840986
We characterize optimal selling mechanisms in auction environments where biddersmust incur a cost to learn their valuations. These mechanisms specify for eachperiod, as a function of the bids in previous periods, which new potential buyersshould be asked to bid. In addition, these mechanisms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009360834
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846956
In entwickelten Volkswirtschaften hat sich die Aktiengesellschaft zur dominierenden Organisationsform privatwirtschaftlicher Unternehmungen durchgesetzt.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840333
It is the objective of this paper to determine the voting premium for French shares by comparing the values of voting and non-voting shares, and to analyze the value of the voting rights. The study uses data for 25 French companies which had both types of shares outstanding and traded on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840385
Obligatorische Übernahmeangebote verpflichten den Erwerber einer größeren Beteiligung aneinem Unternehmen dazu, ein Kaufangebot für alle noch ausstehenden Aktien zu machen,dem der höchste bisher bezahlte Kurs zugrunde zu legen ist. Als Auslöseschwelle wird dasÜberschreiten eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840851
We examine the risk-adjusted performance of open-end mutual funds which invest mainly inGerman stocks. After briefly discussing the institutional environment in which these fundsoperate, we focus on the benchmark problem and the risk adjustment problem. Our data setincludes all German funds sold...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840914
Mit dem Problem einer Aktienplatzierung können Aktiengesellschaften bzw. Aktionäre in unterschiedlichen Phasen der Unternehmensentwicklung konfrontiert sein. Es stellt sich erstmals im Rahmen eines so genannten Initial Public Offering und erneut bei Folgeemissionen durch die Gesellschaft oder...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841685
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841689