Showing 1 - 10 of 195
Childhood poverty and early parenthood are both high on the politicalagenda. The key new issue addressed in this … research is the relativeimportance of childhood poverty and of early motherhood as correlatesof outcomes later in life. How far … poverty? If there are powerful associations of both childhoodpoverty and early parenthood with later adult outcomes, there are …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008733271
limited to standardeconomic measures of poverty based on incomes or expenditures,but also include trends in selected … capability-based indicators –reflecting the health and education of the population and theextent to which the social sectors are … thepopulation is now living in poverty. Real wages have fallen,joblessness has increased, school enrolment has dropped andgeneral …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008743036
Poverty Street draws on evidence from twelve of the most disadvantagedneighbourhoods in England and Wales, using Census …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008766030
This report covers CASE’s activities duringthe calendar year 2 006 (with financialand related information for the 2 005-06academic year). This is the ninth yearof the Centre’s core funding from theCouncil, which will end in December2007. The Centre is currently exploringalternative ways of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008836934
[...]This paper begins by discussing poverty trends on a global scale -- where the poor are located in the world and … distribution to poverty reduction. Finally, it suggests an evidence-based agenda for poverty reduction in the developing world.[...] …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009248842
Both educational attainment and school quality are typically lower indisadvantaged areas than others and much recent policy attention has beenfocused on each. This paper looks at the quality problem, exploring therelationships between disadvantaged contexts, what schools do, and the qualityof...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009354052
Vertreter der Politik, der Wirtschaft und der Wissenschaft, Lehrerverbände und Elternvereine scheinen sich einig, dass grundlegende Veränderungen an den deutschen Schulen unabdingbar seien. Eine Kernthese lautet, das deutsche Schulsystem sei zu starr, öffne sich zu wenig nach außen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005863591
Es kann keinen Zweifel geben, daß die zentralen Produktiv- und Innovationskräfte „Wissenschaft“ und „Technologie“ für die Bildung und Ausbildung in allen Bildungsbereichen eine herausgehobene Rolle spielen, gerade auch wegen ihrer Janusköpfigkeit von Fortschritts- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865533
Innovationen in Bildung und Forschung bergen erhebliches Die Bildungs- und Forschungslandschaft steht in ihrer ganzen Potenzial. Sie zielen auf globale Wachstumsmärkte und bie-Vielfalt und Vielschichtigkeit im Zentrum des Innovationsge-ten ihrerseits die Grundlage für Wachstum und Wohlstand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865635
Das Institut der deutschen Wirtschaft Köln (IW) hat die vorliegende Studie gefördert durch das Bundesministeriumfür Wirtschaft (BMWi) zwischen September 2007 und August 2008 erstellt. Die Förderungwurde im Rahmen einer Ausschreibung vergeben.Bislang liegen nur wenige Erfahrungen mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866183