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In this paper we analyze the evolution of output decisions of adaptive firms in an environment of oligopolistic competition. The firm might either choose to produce one of several existing product variants or try to establish a new product variant on the market....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841630
Mit Unterstützung der Bundesstiftung Umwelt wurde von der Sozialforschungsstelle Dortmundüber zwei Jahre ein komplexes Projekt zu Fragen innovativer Werkstoffentwicklung,ihrer Bewertung und Realisierung im Unternehmensverbund, unter Beteiligung der Mitarbeitersowie von externen Gewerkschaften...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005845759
Vertreter der Automobilindustrie sehen in der Brennstoffzelle eine erste echte Alternative zum etablierten Verbrennungsmotor.Die vorliegendeStudie bietet mit einer umfassenden Darstellung der Aktivitäten und Strategien der Automobilhersteller bezüglich Wasserstoff und Brennstoffzelle eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005845982
Die Notwendigkeit von Produktinnovationen lediglich auf die Deregulierung durch die dritte Richtliniengeneration zurückzuführen, ist nur bedingt richtig. Zwar hat in einigen Versicherungszweigen der Wettbewerb - teilweise drastisch - zugenommen, in anderen Bereichen zeigen sich jedoch nur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846480
Magnetoelectronics provide a classical example of technology driven innovations. However, a superior invention is not automatically rewarded with commercial success.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846511
This paper integrates market research within this lead user methodology and report a test of it in the rapidly evolving field of computer-aided systems for the design of printed circuit boards (PC-CAD).
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846519
Die Fähigkeit zu erfolgreicher technologischer Innovation, in ihrer Bedeutung für wirtschaftliches Wachstum und unternehmerische Wettbewerbsfähigkeit unbestritten, ist im Verlauf zunehmender Intensivierung des Globalisierungsprozesses wieder zu einem hochaktuellen Thema in Wissenschaft,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005850181
We study product innovation and imitation in the market of corporate underwriting with a dynamic model where client switching costs and the bankers’ expertise in deal structuring characterize the life cycle of a security. While the clientele loyalty allows positive rent extraction, the superior...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005858093
The question of whether and when to enter a newly emerging product market has beenthe focus of practitioners as well as researchers. This paper contributes to the literature byinvestigating the order of entry as well as pre-entry experiences with a population-basedapproach for the radically new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870858
Developing new innovative products in the automotive industry means investing huge sums in advance, as one does not know if th product will be successful on the market after launch. The paper discusses the results of a qualitative meta-analysis of 16 empirical studies on New Product Development...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005862372