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Die Autoren geben eine grundlegende Einführung in das Konzept der Virtuellen Unternehmen und heben sechs Merkmale hervor. Sie diskutieren erfolgsfördernde und -hemmende Faktoren Virtueller Unternehmen und skizzieren charakteristische Lebensphasen. Schließlich beschreiben sie die Informations-...
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This paper discusses the formation of organizational knowledge of boundedly rational Economic agents and studies the necessity of hierarchical coordination of economic agents. We consider a firm that consists of a management and N subordinated shops....
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We find that the decision by a potential acquirer to complete or cancel an announced acquisitionproposal is sensitive to new information generated after the announcement of the acquisition.Both the acquirer and target’s cumulative abnormal returns (CAR) over different windows afterthe...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870070
Post-M&A organisational cultural change is a traumatic experience for organisational members. It generates resistance and contributes to M&A failure. Nevertheless, the literature on managing post-M&A cultural change is scarce and largely focused on overcoming the debilitating impact of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870341
The literature on mergers and acquisitions (M&A) has accumulated a wide body of knowledge on the role of culture in post-M&A integration. Available research uses varied perspectives on culture and cultural change processes. Some define culture as a force shaping human action, others examine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870344
In this work we discuss the impact of the new ICT techno-economic paradigm upon thevertical and horizontal boundaries of the firm and ask whether the change in the sources ofcompetitive advantage has resulted in changes in the size distribution of firms and also in thedegree of concentration of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870407
This paper investigates empirically the strategic alignment between innovation andproduction strategies in a sample of service firms in Spain. It employs the integratedarchetypes approach to analyse a dataset of unique, manually collected, firm responses....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870610
Die Organisationsstrukturen der deutschen Unternehmen haben sich in den letzten2 Jahren deutlich in Richtung einer verstärkten Kunden- und Teamorientierungweiterentwickelt. Als Grundlage hierfür diente zumeist das Managementkonzept„Business Process Reengineering“ (BPR), das bei...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870683
Die Integration der beiden Konzernsäulen (Strategic Business Units) T‐Com und TOnlineim Jahr 2006 und die damit verbundene Notwendigkeit, die in denGeschäftsbereichen unabhängig voneinander gepflegten Daten zusammenzuführen,nutzte die Deutsche Telekom AG zur Etablierung eines präventiven...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870740
Zeit in Wissenschaft und Praxis bearbeitet wird, werden Modelle der Unternehmensarchitektur in öffentlichen Einrichtungen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870812