Showing 1 - 10 of 344
The issue of who benefits from innovation is a complex one. The answer is notalways the innovator. It may be other … versions of the original innovation.For the innovator the usual advice is to try to protect the innovation as tightlyas … innovation value chain. Don’t just create theinnovation, but design, market and sell it, for example. Our research, however …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866423
Das Prinzip wertorientierter Unternehmensführung orientiert Führungsentscheidungen am Ausmaß der Wertsteigerung für die Anteilseigner (vgl. Coenenberg/Salfeld, 2003). Der Kundenstammwert (Customer Equity) konnte als geeignete Steuerungsgröße wertorientierter Unternehmensführung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866551
Das Eingehen von langfristigen Beziehung und deren Management wird in modernenMärkten immer wichtig. In einer Studie zu Trends in der Beschaffung nannte die Mehrheit(über 60%) der befragten Beschaffungsmanager das Thema Supplier-Relationshipanagementals Topthema für die nächsten Jahre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868305
Recently, academics have shown interest and enthusiasm in the development and implementation of stochasticcustomer base analysis models, such as the Pareto/NBD model and the BG/NBD model. Using the informationthese models provide, customer managers should be able to (1) distinguish active...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869905
Mittelständische Unternehmen im Handelssektor stehen vor neuen Herausforderungen durchsich verändernde Märkte. Die zunehmende Anzahl von nationalen und internationalen Wettbewerbernbei gleichzeitiger Angleichung der Qualität der angebotenen Sortimente führt dazu,dass Aufbau und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869963
The aim of this paper is to analyze the effects of technological opportunities on the innovation activities of firms …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840314
Recent econometric studies only emphasize the role of longterm demand expectations and technological capability. They neglect the impact of buyer market structure on innovative efforts of input suppliers....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840316
innovation activities of firms in the German automobile supplyindustry are investigated. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840318
Vorliegendes Arbeitspapier untersucht die Kooperationsneigung der deutschen Automobilzulieferindustrie.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840319
Der Verfasser beschreibt den Prozess, den ein Unternehmen durchläuft, bis es über die notwendige Innovationsdynamik verfügt. Er betont in diesem Zusammenhang vor allem die hohe Bedeutung einer geeigneten Innovationsstrategie als wichtigen Bestandteil der Unternehmensstrategie.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840498