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Vorliegende Dissertation beschäftigt sich mit der Betriebsform des Shopping-Centers, welches als räumliche Konzentration von Betrieben des Einzelhandels gesehen werden kann. Betrachtet werden dabei ausgewählte Center in Sao Paulo.
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Seit einigen Jahren schon wird in der Marktforschungs- und Unternehmensberatungspraxis sowie in der Presse das Schlagwort "Aldisierung" verwendet, das die generelle Suche des Konsumenten nach dem günstigsten Angebot charakterisieren soll. Insbesondere bezeichnet man mit "Aldisierung" das...
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In recent years, economists have attempted to explain the rising levels of obesitynot only in the U.S. during the last three decades but in many developed countries. Forthe most part, these economists’ models have utilized neoclassical economic tools andrelied on the conventional wisdom of...
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A characteristic feature of economic development is the ever changing structure ofconsumption patterns. Reducing the explanation of this phenomenon to changingprices, finally caused by changes in the availability of goods (or characteristics),would neglect a major force driving this change, i.e....
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Der Autor behandelt in seiner Arbeit die Besonderheiten der Nutzenstiftung durch ökologische Produkte.
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Developed from a joint research effort between BCG and Harris Interactive, this report highlights the importance of focusing on the most recent, most frequent, and highest-spending customers.
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Vorliegendes Arbeitspapier untersucht in wie weit Leitmotive und Persönlichkeitsmerkmale das Komsumverhalten bestimmen.
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In the literature on international trade, very little attention has been given toinformational asymmetries between firms and consumers with respect to product quality.The few economic models that analyze the question of how asymmetric informationabout product quality might affect trade flows...
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