Showing 1 - 6 of 6
Das Konstrukt der wahrgenommenen Kundendiskriminierung und seine Auswirkungen auf den Kunden sind trotz ihrer Bedeutung für den dauerhaften Erfolg von Dienstleistungsunternehmen bisher verhältnismäßig selten Gegenstand der betriebswirtschaftlichen Forschung gewesen. Existierende,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009440638
sowohl von Individuen als auch Gruppen oder Unternehmen dar. Häufig fehlt es den Akteuren in der täglichen Praxis allerdings … Unternehmen sowie Organisationen und Vereine, indem er konkrete Instrumente und Konzepte vorstellt, mit deren Hilfe diese unter …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009461018
Coevolution of alliance portfolios and organizations: A cross sector analysis of new technology based firms in the European Mobile Internet industry / Tillmann von Schroeter, EXIST-HighTEPP at the University of Bamberg. Strategic alliances and partnerships have extensively been studied over the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481000
A new strand of literature has recently sought to investigate possible links between technological changes, observed modifications to firms' organizational structure and the evolution of the wage gap between skilled and unskilled workers. After a brief overview of such approaches, this essay...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471673
Diskriminierung gegen Arbeiter mit türkischem Migrationshintergrund auf dem deutschen Arbeitsmarkt. Die dritte Arbeit diskutiert den …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471808
The focus of this dissertation is on vulnerability to poverty and on wage discrimination of Roma in South East Europe with the aim to reveal the systemic causes of poverty and labour market disadvantage. It calls attention to the interaction of various socio-economic factors that are responsible...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480905